Hjälp jag ska på gala..

Spontant så nej. Men så är jag inte heller en plusstorlek utan har stl 42. :)

Ah, tänkte att det kanske skulle vara lagom med plats för brösten i en sådan klänning :D Tror storlekarna började på 44 kanske, men att det kunde vara värt att kolla måtten för det där varierar ju så himla mycket :o

Visa bifogad fil 21235

Blir inte riktigt klok på det här med att tipsa sidor med saker man faktiskt kan köpa. Men alla andra verkar göra det. Denna klänning och liknande fullängd, varav vida och mellan, fishtail, och utan vidd, finns på en site där man själv kan välja vilket förhållande midja byst som klänningen ska ha, ganska kurvig, kurvig eller jättekurvig. Bravissimo, England, har köpt där och är nöjd med två av tre klänningar. Mer och mindre urringad, många verkar kunna klara BH. De är inte hysteriskt billiga men samtidigt så blir man i alla fall inte besviken på tyget typ 600-1500 eller ngt.
Eftersom man måste söka så
1541413608621.webp

Jag tycker inte alls om att klä upp mig men för sambon är det viktigt och han kommer vara uppklädd (helst till tänderna). Jag behöver liksom se ut som att vi hör i hop ändå. Det är alltså en jobbgala (för sambon) för ett jobb som han kommer börja på efter nyår.

Jag tror att ni kommer att passa utmärkt ihop så länge du har en långklänning och ser städad ut :) Kanske med en sjal över axlarna om du inte tycker att den sitter optimalt över bysten? Huruvida klänningen sitter som en smäck eller inte tror jag inte hans framtida kollegor och chef ens kommer lägga märka till :)

1541413652146.webp

Skärningen hamnar alltså inte fel på bysten eftersom man beställer en där bysten får plats. Tror de har upp till rejält utrymme där uppe. Tex 42 super curvy.

CHOOSE YOUR CURVY SIZE
Choose a curvy size based on how much extra room you need for your boobs...
clothing_curvy.jpg
CURVY
If you sometimes find it difficult to find a good fit with tops and dresses (particularly if they are made of woven or non-stretchy fabrics) because they pull a little bit across your bust.
clothing_reallycurvy.jpg
REALLY CURVY
If you tend to go up one dress size to get tops and dresses that fit you well across your bust.
clothing_supercurvy.jpg
SUPER CURVY
If you always have to go up at least one dress size, usually two, to get clothes that fit properly across your bust.

Visa bifogad fil 21237

Skärningen hamnar alltså inte fel på bysten eftersom man beställer en där bysten får plats. Tror de har upp till rejält utrymme där uppe. Tex 42 super curvy.

CHOOSE YOUR CURVY SIZE
Choose a curvy size based on how much extra room you need for your boobs...
clothing_curvy.jpg
CURVY
If you sometimes find it difficult to find a good fit with tops and dresses (particularly if they are made of woven or non-stretchy fabrics) because they pull a little bit across your bust.
clothing_reallycurvy.jpg
REALLY CURVY
If you tend to go up one dress size to get tops and dresses that fit you well across your bust.
clothing_supercurvy.jpg
SUPER CURVY
If you always have to go up at least one dress size, usually two, to get clothes that fit properly across your bust.

Åh så smidigt!

Ska kolla upp det. Verkar ju himla smidigt att kunna få plats med tuttar och rumpa utan att behöva gå upp i storlek. :)
Jo och de börjar redan bra på minsta bystnivån. Dvs om jag köper klänning i vanlig affär -vilket jag inte gör vanligen. Kör på top och kjol normalt då. Så hamnar alltid bystavskärningen fel. Men redan på deras minst kurviga nivå så har jag plats med D-kupa. Så deras "normal" är =ganska rejäl byst.

Jo och de börjar redan bra på minsta bystnivån. Dvs om jag köper klänning i vanlig affär -vilket jag inte gör vanligen. Kör på top och kjol normalt då. Så hamnar alltid bystavskärningen fel. Men redan på deras minst kurviga nivå så har jag plats med D-kupa. Så deras "normal" är =ganska rejäl byst.

Jag hittar bara curvey/really curvey och really/super curvey. Är det så några mellanting? :)
Jag har nog typ aldrig köpt nått som inte är stretchigt. Har det knappar får man välja mellan tält och glipa :P

Jag hittar bara curvey/really curvey och really/super curvey. Är det så några mellanting? :)
Jag har nog typ aldrig köpt nått som inte är stretchigt. Har det knappar får man välja mellan tält och glipa :P
Det beror på klänning, dvs om klänningen är i hårt tyg så har de fler storlekar medan om det är stretch så kör de mellanstorlekar. Tex min stretchklänning som jag jämt har på jobbet har curvey/really curvey och hade rymt större byst, men är fin på mig. Medan storleken större hade man nog kunnat haft med en riktigt rejäl byst på nivå större än man oftast brukar få av sig självt.

Den av deras klänningar som jag är besviken på ser jag hm frumpy ut i, dvs den är stor rakt igenom och jag tror jag köpte den nästan två storlekar för stort helt enkelt. Så jag tror man ska vara ganska noga med deras mått och inte ta i från tårna i överstorlek.

Det beror på klänning, dvs om klänningen är i hårt tyg så har de fler storlekar medan om det är stretch så kör de mellanstorlekar. Tex min stretchklänning som jag jämt har på jobbet har curvey/really curvey och hade rymt större byst, men är fin på mig. Medan storleken större hade man nog kunnat haft med en riktigt rejäl byst på nivå större än man oftast brukar få av sig självt.

Den av deras klänningar som jag är besviken på ser jag hm frumpy ut i, dvs den är stor rakt igenom och jag tror jag köpte den nästan två storlekar för stort helt enkelt. Så jag tror man ska vara ganska noga med deras mått och inte ta i från tårna i överstorlek.

Jag gillar två av klänningarna mycket. Men är lite skeptisk till längden. De verkar inte vara superlånga och de som skriver att de passar längmässigt är typ en dm kortare än mig :(

Jag gillar två av klänningarna mycket. Men är lite skeptisk till längden. De verkar inte vara superlånga och de som skriver att de passar längmässigt är typ en dm kortare än mig :(

Fållband och strykjärn funkar jättebra när man ska lägga upp så länge inte tyget är för tunt och kräppigt. Men vanligt blankt klänningstyg brukar funka superbra och eftersom det är nere vid fötterna så syns det inte om det inte blir helt perfekt.

Det kan ju också vara så att de som är kortare än tänker att de passar längdmässigt när de har skor med hög klack. Du kan ju i så fall välja en sko med lägre klack. Du kan ju iallafall testa.

Modellen är 175 lång och du 176, visserligen är du betydligt bystigare än vad hon är, men det är en snygg klänning och ett bra pris, vad sägs om att beställa hem och skicka tillbaka om det inte fungerar? :idea:

Jag tror att midjan hamnar för högt upp eftersom sömmar som ska var under bysten hamnar mitt på. Midjor som sitter snyggt på modeller med liten byst hamnar sisådär 5cm högre upp på mig. Sydda midjor hamnar liksom alltid fel. Jag tror det bli Bravissimo i stället så kan jag beställa klänning som är gjord för stor byst från början :)

Jag tror att midjan hamnar för högt upp eftersom sömmar som ska var under bysten hamnar mitt på. Midjor som sitter snyggt på modeller med liten byst hamnar sisådär 5cm högre upp på mig. Sydda midjor hamnar liksom alltid fel. Jag tror det bli Bravissimo i stället så kan jag beställa klänning som är gjord för stor byst från början :)
Lägg upp vilken modell det blir så får vi andra lite inspiration. :up:

Jo jag tänkte lite på det, men det brukar inte vara ett problem för mig eftersom jag ligger åt det kortare hållet... Är man åt det längre är det onekligen ett problem. De hade en jättefin balklänning för två år sedan men inte nu då tydligen. De där är väl mer aftonklänning.

Däremot, inte aktuellt om man köper såklart. Så delar jag och mamma på en långklänning, vi har en volang in organza längst ned som vi fäller ut eller in :D Lätt att sy fast en sådan, på rätt klänning.

Pratar vi bal eller aftonklänning och frack eller smoking? egentligen?

Smokingklänning tex kan vara ankellång (eller rent av kort), medan jag tror frackklänning måste vara längre. Men är faktiskt osäker på om det mest gäller just balklänning bara. Nope, kollade frackklänning ska vara golvlång. Så om man är lika lång som modellerna fungerar klänningarna som aftonklänning till smoking men inte till frack. (medan som sagt jag är kort så jag såg inte problemet direkt eftersom de nog skulle vara golvlånga på mig). Bal gissar jag ska då kjolen vara golvlång och vid, tillräckligt för att kunna dansa i.

Senast ändrad:

Liknande trådar

T
Övr. Hund Min mormor och morfar(80år gamla) förstår inte att deras hund inte har ett bra liv. För ca 6 år sen köpte dom en omplaceringshund. En...
Svar
3
· Visningar
1 154
Senast: kiaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV