Hjälp jag ska på gala..

Men det där blir för lite urringning. Jag vill ha urringat men inte så att den är djup och inte funkar med BH.
Jag skulle bara se stor ut i den sortens klänning.
Ah, ja då blir det kanske knöligare att hitta.

Du vill ha:
Lång klänning.
Urringat men inte för mycket.
En stängd rygg.
Färg?
Prisintervall?

Jag hade nog heller inte velat vara utan BH om min byst var i den storleken ;):D
En bra axelbandslös bh löser det mesta om man vill ha urringat fram eller bak.

Den här tycker jag personligen är snygg
18015158-RcxPINQF.jpg

Finns hos bonprix under aftonklänningar.

Jag har ännu inte funnit en axelbandslös bh som håller upp min byst finns de mot förmodan så är de allt annat än billigt. Jag vill inte ha urringat bak och urringningen fram ska vara lagom alltså inte ner till naveln. Liksom jag är nöjd med min byst och lägger gärna fokus där. Men utan en juste bh så kommer det inte vara snyggt. Jag vill också kunna dansa utan att behöva fundera eller justera bh:n :)

Ah, ja då blir det kanske knöligare att hitta.

Du vill ha:
Lång klänning.
Urringat men inte för mycket.
En stängd rygg.
Färg?
Prisintervall?

Ja lång klänning urringat men fortfarande så att det går att ha en bh med ett bra stöd. Stängd rygg till den grad att bh:n inte visas. Färgmässigt marin, grön, svart eller vinrött. Priser runt 1500kr.

Jag har ännu inte funnit en axelbandslös bh som håller upp min byst finns de mot förmodan så är de allt annat än billigt. Jag vill inte ha urringat bak och urringningen fram ska vara lagom alltså inte ner till naveln. Liksom jag är nöjd med min byst och lägger gärna fokus där. Men utan en juste bh så kommer det inte vara snyggt. Jag vill också kunna dansa utan att behöva fundera eller justera bh:n :)

Fullt förståeligt. Axelbandslösa tycker jag generellt är ganska värdelösa och då har jag bara B-kupa...

Nu har jag visserligen bara varit på en gala i Blå hallen men klädkoden var högtidsdräkt och jag hade också klänningspanik. Väl på plats så tycker jag dock att folk hade gjort lite olika, långt ifrån alla hade en klänning i enlighet med den klädkoden. Det var långklänningar, men av olika slag. Så jag skulle säga att lägg inte allt för stort fokus på att det ska bli helt rätt klänning, försök hitta en lång som du känner dig bekväm i så kommer det bli bra! :) Tycker man att det är roligt är det ju ett ypperligt tillfälle att få klä upp sig till öronen, men tycker man inte det så ser jag ingen mening. Tyckte som sagt att många valt något ganska enkelt och det stack inte ut på något negativt sätt alls.

Den första skulle inte funka midjefokuset hade hamnat för högt upp på grund av bysten.
Tvåan är lite mycket paljetter
Trean gillar jag men är orolig att sömmen kommer hamna mitt på bysten i stället.

Mvh jobbig och kräsen :(

Den första skulle inte funka midjefokuset hade hamnat för högt upp på grund av bysten.
Tvåan är lite mycket paljetter
Trean gillar jag men är orolig att sömmen kommer hamna mitt på bysten i stället.

Mvh jobbig och kräsen :(
Kan du inte lägga en jättebeställning på faktura?
Ta ett gäng klänningar som du gillar även om de kanske inte kommer passa, klicka hem och prova i lugn och ro! Bara att returnera sen.

Så hade jag gjort iaf 😊

Har du kollat på de siter som har curve och liknande i sina modeller?
Asos har väl, hmm zalando också?

Nu har jag visserligen bara varit på en gala i Blå hallen men klädkoden var högtidsdräkt och jag hade också klänningspanik. Väl på plats så tycker jag dock att folk hade gjort lite olika, långt ifrån alla hade en klänning i enlighet med den klädkoden. Det var långklänningar, men av olika slag. Så jag skulle säga att lägg inte allt för stort fokus på att det ska bli helt rätt klänning, försök hitta en lång som du känner dig bekväm i så kommer det bli bra! :) Tycker man att det är roligt är det ju ett ypperligt tillfälle att få klä upp sig till öronen, men tycker man inte det så ser jag ingen mening. Tyckte som sagt att många valt något ganska enkelt och det stack inte ut på något negativt sätt alls.

Jag tycker inte alls om att klä upp mig men för sambon är det viktigt och han kommer vara uppklädd (helst till tänderna). Jag behöver liksom se ut som att vi hör i hop ändå. Det är alltså en jobbgala (för sambon) för ett jobb som han kommer börja på efter nyår.

Den här tror jag kan bli riktigt snygg med omlotten fram och inte så djup rygg. https://www.bubbleroom.se/sv/kläder/kvinna/goddiva/maxiklänningar/bardot-pleat-maxi-dres-black
Även den här tror jag kan bli bra med en jacka eller sjal om den är för djup i ryggen. https://www.bubbleroom.se/sv/kläder/kvinna/goddiva/maxiklänningar/sequin-chiffon-maxi-dress-navy

Tredje alternativet, som kanske är enklast, är att du köper en snygg topp som du gillar och en vacker kjol. :idea:

Du kan inte hyra någonstans?

Den här tror jag kan bli riktigt snygg med omlotten fram och inte så djup rygg. https://www.bubbleroom.se/sv/kläder/kvinna/goddiva/maxiklänningar/bardot-pleat-maxi-dres-black
Även den här tror jag kan bli bra med en jacka eller sjal om den är för djup i ryggen. https://www.bubbleroom.se/sv/kläder/kvinna/goddiva/maxiklänningar/sequin-chiffon-maxi-dress-navy

Tredje alternativet, som kanske är enklast, är att du köper en snygg topp som du gillar och en vacker kjol. :idea:

Den första så kommer sömmen antagligen inte hamna under bysten utan mitt på. Inte ens på amningskläder så hamnade sömmen under bysten annat än mitt på bysten. :crazy:

..och har inget att ta på mig! Vad köper man? Jag är 176 och väger runt 80kg. Hög midja eller empireskärning av nått slag funkar inte då blir det som ett tält. Jag har en stor byst och kommer på inget vis kunna gå utan någon slags bh eller med nån halterneckhistoria. Helst vill jag inte lägga ner en förmögenhet heller eftersom jag inte räknar med att ha denna storleken (42) under nästa år. Givetvis bor jag långt från alla fancyaffärer så att åka och prova är liksom dödsdömt.
1541412876238.webp

Blir inte riktigt klok på det här med att tipsa sidor med saker man faktiskt kan köpa. Men alla andra verkar göra det. Denna klänning och liknande fullängd, varav vida och mellan, fishtail, och utan vidd, finns på en site där man själv kan välja vilket förhållande midja byst som klänningen ska ha, ganska kurvig, kurvig eller jättekurvig. Bravissimo, England, har köpt där och är nöjd med två av tre klänningar. Mer och mindre urringad, många verkar kunna klara BH. De är inte hysteriskt billiga men samtidigt så blir man i alla fall inte besviken på tyget typ 600-1500 eller ngt.

Senast ändrad:
Visa bifogad fil 21235

Blir inte riktigt klok på det här med att tipsa sidor med saker man faktiskt kan köpa. Men alla andra verkar göra det. Denna klänning och liknande fullängd, varav vida och mellan, fishtail, och utan vidd, finns på en site där man själv kan välja vilket förhållande midja byst som klänningen ska ha, ganska kurvig, kurvig eller jättekurvig. Bravissimo, England, har köpt där och är nöjd med två av tre klänningar. Mer och mindre urringad, många verkar kunna klara BH. De är inte hysteriskt billiga men samtidigt så blir man i alla fall inte besviken på tyget typ 600-1500 eller ngt.

Ska kolla upp det. Verkar ju himla smidigt att kunna få plats med tuttar och rumpa utan att behöva gå upp i storlek. :)

Liknande trådar

T
Övr. Hund Min mormor och morfar(80år gamla) förstår inte att deras hund inte har ett bra liv. För ca 6 år sen köpte dom en omplaceringshund. En...
Svar
3
· Visningar
1 154
Senast: kiaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst