Hjälp, jag måste veta!

B

BabieBus

Får jag tävla med rakt gummibett med vanliga ringar på lokal tävling? Eller rakt vanligt tränsbett?..
Får man ha tredelat med D-ringar (metall då)..?
Brhöver verkligen veta, fick lite panik nu när jag kom på att jag ska ut med hästen och jag inte vet vad jag får tävla på..:crazy:

Sv: Hjälp, jag måste veta!

Får jag tävla med rakt gummibett med vanliga ringar på lokal tävling? nej
Eller rakt vanligt tränsbett?..nej
Får man ha tredelat med D-ringar (metall då)..? nej

Bettet ska vara ledat (en eller två leder, dvs två- eller tre-delat, tredelat ska ha rundad mittdel) och gjort av metall, eller hårt oböjligt plast- eller syntematerial och får vara täckt med gummi. Både två- och tredelat bett får ha löpande eller fasta ringar (bara ovala och runda fasta ringar är avbildade så jag är osäker på om D-ringar är tillåtet). Böjligt gummibett är inte tillåtet. Tilläggsutrustning på bettet är inte tillåtet. Tredelat bett med rörlig mittdel är tillåtet (det ser på bilden ut som om mittendelen består av två halvor som kan rotera relativt varandra). ( http://www.stallbacken.com/ )

Sv: Hjälp, jag måste veta!

alltså, är dte någon som egentligen vet VARFÖR man inte får ha tex. vanligt rakt gummibett, som egentligen är mycket snällare mot hästens mun är tredelad metall??Tycker det låter lite småkonstigt i mina öron..

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
525
Senast: MiniLi
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
618
Senast: Mli
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 562
Senast: Freazer
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 765
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka