hjälp igen med sadel...

Sv: hjälp igen med sadel...

Men varför stäva efter en sluttande rygg? Om hon får en sluttande rygg medan hon går ner i vikt så låter du ju även hennes muskler försvinna. Ryggen ska ju vara fylld, det är ju det rätta för så blir ju en musklad rygg. Från manke där hon idag är muskelfattig till svansrot ska de ju vara runda och fyllda.

Jag håller inte med om Wintecsjukan, det är 500 serien som kan bli ngt. mer svängd när man sätter i breda järn, WW och IW samt PRO har inte blivit det de har behållt sin form.

Jag vet inte hur T6 kommer att bli, den är ju dock rak från början så jag tror det är lika där minimalt om nåt händer. På den måste de bankas men jag tror att det kan räcka med det xw järnet till dig för det är enl. mina mått mätt ca 115 grader.

Har man sadelproblem och möjlighet att köpa med de provdagar H***s ändå har så skulle jag handla och prova.

nej du missförstår mig när jag säger att jag vill ha en sluttande rygg. hon har jättefina ryggmuskler och är som sagt rund och fin över ryggen - MEN hon har sen hon kom även varit överviktig och håller på bantas - för hon har mycket fett högst upp över revbenen. så hon har som små valkar precis över nersidorna av bossorna. alltså på sidorna. så det är därför jag tror hon inte kommer att vara fullt lika platt över ryggen när hon förlorat några kilo till. men rund och muskelrik kommer hon alltid att vara! :) fett på ryggen är väl aldrig nåt att sträva efter :crazy: men nu när hon tappat lite så börjar musklerna dyka upp och ryggen börjar slutta lite. (med slutta menar jag att hon börjar se ut som en tunna över ryggen och inte helt platt som hon var för några månader sen. så det är inte så att jag menar att hon börjar se ut såhär /\ över ryggen!!! utan såhär O istället för såhär -) alltså inte direkt från ryggraden utan över revbenen börjar hon få en rundare form och inte en platt valk. svårt att förklara :D

men som den T6 du visade så är den ju inte speciellt takformad. ser ut att stämma ganska överrens med hur hennes rygg börjar seut. :)

tror du den blir för rak? alltså jag tror hon blir väldigt mycket rakare när hon jobbar med. så det är väl kanske fel att dömma en sadel innan hon jobbat i den. jag hade en wintec 500.

men jag ska nog köpa den och som sagt går de ju att läma igen om man inte har stigläder på dem och är försiktig.

Senast ändrad:

Då förstår jag :-).

T4 är inget att ha idag, hade hon fortfarande sett ut som första bilden så kanske den kunnat va nåt att prova, men testa T6 idag. För rak har jag svårt att se att den blir. Se bara till att få hem xw järnet med.

skönt at du förstår..haha hatar att göra mig missförstådd :D

ja jag tänkte först på en T4 men nu när hon blivit så pass rak så ska jag banne mig köpa hem en T6 på prov. spännande. hoppas den passar..:cool: men emd min tur så ska jag inte hoppas för mycket. men har man provat så vet man sen! :idea:

oh hjälp. :D nu har jag beställt en. passar på då jag ska till sundsvall om några veckor och kan lämna tillbaka den då om de inte passar. :p

bilder kommer då den kommit. mend e lär ju dröja nån vecka. hatar att vänta:devil:

Liknande trådar

Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 876
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 155
Senast: lillamy73
·
Utrustning Jag har probelm med att hitta en sadel som passar både mig och hästen. Har varit till sadelprovare och hen hade bara två sadlar som...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: Blandrastik
·
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 884
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar