B
**BORTTAGEN**
Jag har ett ardennerföl på 5 månader, jätte söt och go. 
Men hon går ut ur hagen.
Hade henne i en hage med 2 trådar först, men denna ganska stora och bastanta dam lyckades att krypa imellan trådarna.
Ibörjan så var det endast någon gång då elen glömts att sättas på till hagen.
Men började sedan att gå ut även om elen var på, hon har ju en ganska ordentlig päls, så känner förmodligen inte så mycket.
Så flyttade jag henne och mamman till en hage som har 6 st trådar.
Lägsta är 40 cm och högsta 140 ungefär.
Jag har varannan tråd - och varannan +.
Hon har hållt sig inne i hagen 2 veckor utan att gå ut tills i går.
Då har hon mot alla odds lyckats klämma sig imellan 2a och 3e tråden, ett mellanrum på ca 35-40 cm.
Hagen var ju hel men lite uttöjda band bara.
Så hon var på utsidan och åt och mamman på insidan av hagen och skrek och var förtvivlad.
Någon som har nått bra tips om hur jag ska göra för att hålla den här madamen inne i hagen?
Jätte tacksam för tips.
Börjar att få lite fantasi själv, lätt att köra fast i tankarna.
Men hon går ut ur hagen.
Hade henne i en hage med 2 trådar först, men denna ganska stora och bastanta dam lyckades att krypa imellan trådarna.
Ibörjan så var det endast någon gång då elen glömts att sättas på till hagen.
Men började sedan att gå ut även om elen var på, hon har ju en ganska ordentlig päls, så känner förmodligen inte så mycket.
Så flyttade jag henne och mamman till en hage som har 6 st trådar.
Lägsta är 40 cm och högsta 140 ungefär.
Jag har varannan tråd - och varannan +.
Hon har hållt sig inne i hagen 2 veckor utan att gå ut tills i går.
Då har hon mot alla odds lyckats klämma sig imellan 2a och 3e tråden, ett mellanrum på ca 35-40 cm.
Hagen var ju hel men lite uttöjda band bara.
Så hon var på utsidan och åt och mamman på insidan av hagen och skrek och var förtvivlad.
Någon som har nått bra tips om hur jag ska göra för att hålla den här madamen inne i hagen?
Jätte tacksam för tips.
Börjar att få lite fantasi själv, lätt att köra fast i tankarna.