Hjälp hon är halt

Y

_yest

Hej!
Nu har min medryttarponny blivt halt :cry:
Vad är det bästa att göra? Åka in till veterinären direkt eller avvakta och se om det blir bättre?
Om jag skulle avvakta kan jag då gå ut och gå med henne? Annars kommer hon bli jättepigg. Hon haltar inte i skritt, utan bara om det är någon som rider på henne?
Hon är även 22 år gammal. :crazy:

:cry:

Sv: Hjälp hon är halt

Verkar det inte vara något akut kan man avvakta några dagar, men sen är det dags att åka in på klinik. Ju tidigare man hittar problemet, ju bättre blir prognosen.

Sv: Hjälp hon är halt

Jag tycker att vi kan kolla hur hon går idag med Svante och se om hon är mer kry idag :) Solan longerade henne i tisdags o då var hon fortfarande liite halt i ett varv, men vi ses sen :) Kul att svara till dig :P

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 577
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 002
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 127
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 164
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka