Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag har lusernpellets med 160 i smrp, hästen som ratar lusern står å smaskar (har också fullblod).
Hon får fri tillgång på hö (äter 7-8kg bara), 2.5kg havre, 1kg stud balancer (15dl), 1kg torra lusernpellets (som blötläggs). 1 mått fibergi, typ max 1/2 kg, hon ratar fibergin sen hon började med havre... den ska fasas ut
Hugger sista knappen.
Han äter ca 10-12kg hö (tyvärr ganska låga värden) Just nu får han 125MJ och 930g smb per dag
intressant!!! tack!!!
http://www.spannex.se/uploads/file/produkter/lusernpellets-complett-pdf.pdf
denna är det...
dum fråga, men vad spelar sockret för roll? jag ger inge betfor.... är det "farligt".. jag får ju önskad effekt?
Tack för länken Vi pratade en del om kvoter o lägre proteingivor på tränarkurserna men jag tror jag stirrar mig blind på den "tråkiga" rygglinjen nu.
För dig som har fullblod spelar det nog ingen roll, men hade du haft en fet ponny/häst eller en häst med störd insulinreglering är det inte så bra!
Sen kan det ju vara bra att veta att det inte alls är lucern som man ger!
fast nu har jag kontaktat TSF å de svarade;
Täby Stall & Foder AB
Hej, det är visst lucern som är populärnamnet för alfalfa. Det sker många förväxlingar av den anledningen.
förvirringen är på max!
men tack för svaret ang. insulinet!!!