HJÄLP! han har fått en knöl!

K

Kissan

Hej, min häst har fått en knöl lite över bringan, knölen är liksom mjuk och går att röra på, någon som vet vad det kan vara?
//kissan

Sv: HJÄLP! han har fått en knöl!

inte så värst, kanske 1 cm i diameter

Har den kommit plötsligt eller kan hästen ha haft den ett tag utan att du märkt den förut?
Hur gammal är hästen?

kan inte svara på hur länge han har haft den, men jag tror att den är ganska ny. Han är 13 år

Kan vara en ink, fettknöl, annan tumör, insektbett, sticka som bildat en liten böld etc etc.
Kolla att den inte börjar växa snabbt, då ska man börja fundera på att ta bort den.

Liknande trådar

Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 508
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
457
Senast: QueenLilith
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: Shaggy
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross