Hjälp, han bara spyr!

kryptisk

Trådstartare
Såklart att sånt här ska hända på helger! Tänkte avmaska lillkissen idag, eftersom jag tycker att han lägger på sig lite dåligt. Hinner knappt tänka det förrän jag hör hur någon hulkar å spyr! Verkar som om han har fått tag på ngt att äta ur soppåsen :crazy: Nu vankar han runt och försöker spy (får bara ut vätska) och gå på lådan, men det kommer inget. Tar man upp honom piper han och vill ner, vilket inte brukar vara fallet annars. Magen är snudd på tom, men man känner att det är nånting kvar. Tänk om det är något som har fastnat, typ tråd eller plast eller... Ehm, väldigt orolig här iaf :crazy:
Tips på att lugna orolig matte? Vad kan jag göra? Ska jag försöka få tag på en veterinär trots att det är lördag? :confused:

Du kan ju i alla fall ringa och fråga vad de tycker....
Tycker de att du ska åka in med kissen så ska du ju självklart göra det. Han kanske inte kan vänta till "icke-jourtid".

Jag tycker med att du ska ringa och fråga för säkerhets skull. Han kanske behöver hjälp på traven.
Äter han något??
Kan ju vara så att han fått förstoppning eller så är det så att han käkat något han inte bör göra.

Liknande trådar

Övr. Hund Åh vad jag önskar att jag aldrig skulle behöva starta en sådan här tråd, speciellt inte redan. I lördags hämtade vi hem en...
13 14 15
Svar
285
· Visningar
32 231
Senast: yennork
·
C
Övr. Katt I fredags morse märkte jag att min kastrerade hankatt på snart ett år (Zorro) spytt 2 gånger på golvet, tänkte inte så mkt mer på det då...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: cruella
·
Hästvård Min stackars pålle fick i lördags en stor (ca 5 cm i diameter och 1,5 cm tjock) bula högst upp på låret på ena bakbenets insida...
Svar
6
· Visningar
1 468
Senast: Låtta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka