hjälp från högre makter önskas....

lady_vip

Trådstartare
Fick idag ännu ett brev från vet som utreder Lokas allergier. :cry: Förrådskvalster och husdammskvalster har redan konstaterats och jag ska börja hypersensiblisera henne eftersom det är rätt allvarlog allergi.

Så nu får jag brevet med foderutredningen och hon är som tur är inte direkt allergisk mot något, men överkäsnlig mot lamm, anka, fisk, ägg, vete, jordnöt, sockerbeta och batat... Vissa har rätt höga värden, som ex fisk, jordnöt och sockerbeta.

Har precsis börjat ge henne färskfoder som hon har visat en hel del positiva förändringar på, väldigt fin päls och för första gången i sitt korta liv bra i magen. Men det innehåller fisk och vete...

Ska jag fodra henne med luft...?`

//E - förtvivlad hundägare som ser hur tusenlapparna får vingar....

Sv: hjälp från högre makter önskas....

Kött och grönsaker då? Det fanns ju köttkross som man blandar upp med vegetabiliskt foder. Tål hon inte det får man väl mixa ihop nått eget med vegetabilier. Det finns ju en del man kan köpa från BARF också. De har ju olika slags "korvar". Jag har inte tittat närmare på vad de innehåller, men jag har för mig att de finns med vegetabilier och sånt. *spåna spåna*

usch, blir väl till att börja BARFa då... Tycker ju att det är jobbigt bara att komma ihåg att ta upp färskfodret:)

Tänkte ge henne enbart potatis eller nåt;) Trodde ju i min enfald att svaret på allergin va dammallergi, men nu är hon överkänslig också... Känns lite tråkigt, förvisso hade jag väl inga större planer på att ta valpar på henne, men det har visat sig vara en bra hund hittills ju. Nu är dock alla valpplaner borta, hon bär ju på jättetråkiga anlag...

Tror att det kommer från hennes australiensiska sida, pappan är ju import... De utsätts inte för alls mycket där och han kan nog bära på en hel del sånt, tyvärr, så himla synd. Tiken har ju fått tre kullar innan och ingen med allergiproblem, bara i just denna kullen. Dessutom finns det vara fyra nu levande syskon, så de andra som eventuellt kunde utvecklat allergin är döda... Massor av tankar snurrar för tillfället.

Uppfödaren hade dock aldrig hört talas om en dammallergisk W, och hon vet ALLT om rasen...

//E

Det finns ju en massa kött, inälvor, grönsaker och frukt som du inte har räknat upp! Klart du ska barfa! ;) Jag hatar att laga mat, men tycker faktiskt det är rätt kul att stå och pyssla ihop hundarnas mat. De som har räknat på det säger att det inte blir dyrare än färdigfoder, men det beror ju lite på vad man har för leverantörer där man bor och hur ekonomiskt lagd man själv är.... :angel:

Så tråkigt!

Men det är ganska ok att barfa. När man väl lärt sig hur, så kan man bara göra storkok och så frysa in portionsvis. Busenkelt! ;)

Har en bekant vars dobbis har kvalsterallergi. Ägarna var så noga med att inte ha filtar i hundens bädd eller mattor på golven. Men de tänkte inte på att de använde ett halvstryp i nylon till hunden.

Nu har de bytt till ett stryp alt. läderhalsband som de är noga med att ta av så fort han är inomhus. Det kan samlas en del kvalster i halsbandet annars.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka