Hjälp fort, ont länge!!!!!

J

Joocuy

Hej Min häst har varit rejält halt i hö fram sen i oktober 2006.
Hästen har hos klinik 1 blivit behandlad för kotledsinflammation 4ggr.
Hästen blev också röntgat men det visade inget.
Inflammationen enligt klinik 1 borta efter behandlingarna men hästen var fortfarande halt.
Klinik 2 kontaktas, behandlade hovled samt kotled uppenbarligen i brist på annat.. Hästen fortfarande halt.
Klinik 3 kontaktades. Det visade sig att hästen inte hade några problem med kotan utan att hältan satt i knät.
Knät röntgades samt ultraljudades men ingenting hittades.
Vetrinär 3 även han rådvill.
Vad kan det vara som är fel?
Är det någon som känner igen sig?
Tacksam för svar!

Sv: Hjälp fort, ont länge!!!!!

en av våra travhästar var sån. Det enda som konstaterades var att "det är inte det, inte det, och inte det..." minsiken i knät var flyttad liiiiiiiiiite.. men det var allt. nu har han vilat i ett halvår, men denna veckan har vi kört lite för att känna på honom, och han kändes kanon! men han ska få vila ett par månader till för säkerhets skull.. han är ju bara 3 stackarn

Sv: Hjälp fort, ont länge!!!!!

Japp jag känner igen det där .
Jag har haft samma historia på min häst.

Detta har gjort henne mkt bättre :
Byte av sadel först o främst .
Nu rids hon bara bomlöst.
Hon fick vila ut hältan i nästan ett helt år .
Euqiterapeft (eller hur det nu stavas) hästen blev mkt bättre på en gång faktiskt :)
Hon konstaterade att det satt i musklerna i ryggen och i höften.
Verkning enl vildhäst metoden gjorde jätte mkt skillnad .
Kortare tå fram =bättre överrullning och mindre spänningar upp i ryggen.:banana:

Hör gjärna av dej om du har frågor :)

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 592
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 132
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
999
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka