Blomskan
Trådstartare
Detta kommer att bli mitt första föl och jag känner att jag kanske inte alls är så påläst som jag borde vara.
Kan ingenting men pluggar nu så gott det går.
Skulle dock behöva veta lite om följande hingstar eftersom de finns på min "tänkbara" lista..
Eftersom jag känner mitt sto utan och innan så vet jag ju ganska snart vilka hingstar hon passar med.
Jag tycker man missar mycket information när man beskriver sina hingstar på diverse hemsidor.
Alla (nästan) skriver spaltkilometer med resultat i diverse prover samt resultat på både släktingar och avkommor. Visst, bra att veta om de förvärvar prestation. Om man nu väger det tyngst.
För mig som "vanlig" ryttare är det så mycket intressantare med temperament, ridbarhet osv. (Vissa kommentarer från testryttare finns visserligen)..
Varför skrivs det nästan aldrig om det?
Eller varför kan man inte lägga ut filmer där man visar hingsten i olika situationer - hanteringsmässiga alltså..?
Jaja.. I alla fal..
Dessa undrar jag över.
På plats 1 just nu ligger Canterbury.
Någon som känner till hans sätt?
Någon som sett/träffat honom i verkligheten?
Dräktighetsprocent?
Silber Sky F ligger god tvåa.
Fick dock för mig att han hade dålig dräktighetsprocent..
Någon som vet något om detta och om honom?
På tredje plats har jag Corporal VDL.
Är dock lite osäker på hans byggnation.
Information om honom och gärna vilken typ av föl han lämnar..
Mitt sto är av den grövre typen. Något "framtung". Dock är hon ganska liten, knappt 160cm hög.
Ganska kort rygg och korta framben.
Hon är kanon trevlig och mycket ridbar.
Vill dock ha en hingst som förvärvar ett stabilt psyke eftersom hon är väldigt tittig av sig vid ridning.
Framförallt i hoppningen blir hon väldigt spänd och tittar på ALLT.
Vattenmattor har varit nästintill omöjligt men eftersom hon vill göra rätt så har det gått med mycket övertalning.
Har ni tips på någon annan hingst som skulle kunna passa?
Gärna någon som lämnar lite större avkommor.
Kan ingenting men pluggar nu så gott det går.
Skulle dock behöva veta lite om följande hingstar eftersom de finns på min "tänkbara" lista..
Eftersom jag känner mitt sto utan och innan så vet jag ju ganska snart vilka hingstar hon passar med.
Jag tycker man missar mycket information när man beskriver sina hingstar på diverse hemsidor.
Alla (nästan) skriver spaltkilometer med resultat i diverse prover samt resultat på både släktingar och avkommor. Visst, bra att veta om de förvärvar prestation. Om man nu väger det tyngst.
För mig som "vanlig" ryttare är det så mycket intressantare med temperament, ridbarhet osv. (Vissa kommentarer från testryttare finns visserligen)..
Varför skrivs det nästan aldrig om det?
Eller varför kan man inte lägga ut filmer där man visar hingsten i olika situationer - hanteringsmässiga alltså..?
Jaja.. I alla fal..
Dessa undrar jag över.
På plats 1 just nu ligger Canterbury.
Någon som känner till hans sätt?
Någon som sett/träffat honom i verkligheten?
Dräktighetsprocent?
Silber Sky F ligger god tvåa.
Fick dock för mig att han hade dålig dräktighetsprocent..
Någon som vet något om detta och om honom?
På tredje plats har jag Corporal VDL.
Är dock lite osäker på hans byggnation.
Information om honom och gärna vilken typ av föl han lämnar..
Mitt sto är av den grövre typen. Något "framtung". Dock är hon ganska liten, knappt 160cm hög.
Ganska kort rygg och korta framben.
Hon är kanon trevlig och mycket ridbar.
Vill dock ha en hingst som förvärvar ett stabilt psyke eftersom hon är väldigt tittig av sig vid ridning.
Framförallt i hoppningen blir hon väldigt spänd och tittar på ALLT.
Vattenmattor har varit nästintill omöjligt men eftersom hon vill göra rätt så har det gått med mycket övertalning.
Har ni tips på någon annan hingst som skulle kunna passa?
Gärna någon som lämnar lite större avkommor.