Hjälp en nybörjare...

J

janta

med att förklara westernsadelns verkan på ryggen jämfört m engelska? Hur går jag tillväga när jag vill passa in en åt hästen? Vad ska jag tänka på? Ngt bra "märke" att rekommendera? Berätta allt ni kan komma på... :bow:
Janta

Är bara en glad amatör men sadeln har större yta & fördelar trycket bättre & på större yta. Tycker det är ganska vanligt att man har en sadel som är för trång fram och för bred bak. Man bör väl undvika Höös och Börjes billiga sadlar i alla fall. :)

Hej
Vi har en sadelpassningsclinic i våran klubb (westernryttarna Kungsbacka) den 24 jan kl. 10.00 i Kinna. 40 kr för medlem annars 60 kr. Välkommen! :)
(Vet ju inte var du bor men om du har möjlighet!)
www.westernryttarna.se

Det skulle vara jättebra om jag kan komma på det! Tackar och bockar :bow:

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 449
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
495
Senast: Freazer
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 788
Senast: Seabaz
·
Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 306
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30