Singoalla
Trådstartare
Mästerkockar (och annat kreativt köksfolk) - jag behöver hjälp med lunchlådan Jag äter nästan uteslutande sallad till lunch, och eftersom jag tycker att sallad snabbt blir sunkig och slemmig så är det ingenting jag vill förbereda dagen innan och sedan ta med till jobbet. Jag tycker helt enkelt att den hinner bli äcklig då. Detta har resulterat i att jag köper färdig sallad på café eller mataffär dagligen, men efter att för första gången gjort ett snabbt överslag på vad detta kostar mig i längden så vill jag gärna sluta med det
Då var det ett klok kollega som undrade om jag inte kunde göra "basen" till salladen hemma och ta med i låda, och sedan bara köpa en färdig salladspåse och blanda ihop med på jobbet sedan. Dressing kan jag också ha stående på jobbet. Vilket jag tyckte vad en ypperlig idé! Så nu undrar jag, vad kan man blanda ihop för "matig del" i salladen? Önskemål:
1. Gärna något som håller i kylen några dagar, så man bara kan fylla en stor bunke och sedan sleva upp en portion i matlåda på morgonen.
2. Gärna vegetariskt men varierar också med kött ibland.
3. Måste finnas något protein i.
Exempel:
Quinoa + kyckling + majs
Pasta + fetaost + oliver + sojakorvbitar
Bulgur + halloumi + kikärtor
Ja, urusla exempel men ni förstår min tanke. Vad har ni för salladsfavoriter? Vad hade ni velat ha i er sallad?
Är peppad på att både göra goda sallader och spara pengar framöver
Då var det ett klok kollega som undrade om jag inte kunde göra "basen" till salladen hemma och ta med i låda, och sedan bara köpa en färdig salladspåse och blanda ihop med på jobbet sedan. Dressing kan jag också ha stående på jobbet. Vilket jag tyckte vad en ypperlig idé! Så nu undrar jag, vad kan man blanda ihop för "matig del" i salladen? Önskemål:
1. Gärna något som håller i kylen några dagar, så man bara kan fylla en stor bunke och sedan sleva upp en portion i matlåda på morgonen.
2. Gärna vegetariskt men varierar också med kött ibland.
3. Måste finnas något protein i.
Exempel:
Quinoa + kyckling + majs
Pasta + fetaost + oliver + sojakorvbitar
Bulgur + halloumi + kikärtor
Ja, urusla exempel men ni förstår min tanke. Vad har ni för salladsfavoriter? Vad hade ni velat ha i er sallad?
Är peppad på att både göra goda sallader och spara pengar framöver