Hjälp! Bränna bilder till dvdspelare

P

popeye

Försökte bränna en cdskiva med semesterbilderna för att kunna spela upp på dvdskivan. Jag har Nero burningrom som program, men något blev fel på bränningen och den avbröts. Vet inte rikigt vad som blev fel, bara att cdskivan blev förstörd och varken dvdn eller datorn kunde läsa den sedan. Hur gör ni när ni bränner bilder, vilket format sparar ni dem som och vilket program använder ni?
Jag sparade dem som JPG och la bilderna direkt på skiva, utan något mapp eller dyl. Hur ska man göra för att det ska bli rätt?
 
No shit? :smirk:
Men du kan inte hjälpa mig om vilket format jag ska bränna filerna, ska de ligga i mapp eller inte?
 
Jpg är bra, mindre att bläddra om du inte har en massa mappar.
Fixar din dvd att spela upp bild cd?
 
jo det gör den, åtminstone ska den göra det..
men klarar dvdn om man bränner i mappar och öppna och bläddra bland mappar? har aldrig provat..
 
Jag har haft 2 olika DVDspelare och båda har klarat av att bläddra bland mappar...när jag väl kommit på hur f-n jag ska göra :smirk: :D
 
ja men dåså.. då har jag fått lite mer kött på benen.
Dags för ett nytt försök!
tack för hjälpen! :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 829
Senast: lisa412
·
IT & mobiler Måste bränna lite bilder, har Nero installerat på datan men där kan man tydligen bara göra videofilmer o massa skit. Jag vill alltså...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: AnnaKarinA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Gift vid första ögonkastet 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp