Hjalp behoves for show med hast och vagn.

angelaL

Trådstartare
Nu i helgen sa ska vi kora var Pixi, en stor pecheron forst pa en polo turnering och sen sa ska vi in till shanghai for att kora hast och vagn till en gala middag..

men jag har nagra sma problem, vad for sorts klader ska kusken och hans medhjalpare bara for ett sadant evenemang?

mitt andra problem, ar det nagon som har en bra beskrivining pa hur man gor en sadan dara prydliga flator med band och toffsar som sticker upp osv.. JAg vill folja det radande "percheron modet" ;) el hur ska en tung korhast se ut framfor en vagn..

oxa i svansen ska jag lata den hanga fritt el ska den flatas med band osv.. ??

Sv: Hjalp behoves for show med hast och vagn.

Nu i helgen sa ska vi kora var Pixi, en stor pecheron forst pa en polo turnering och sen sa ska vi in till shanghai for att kora hast och vagn till en gala middag..

men jag har nagra sma problem, vad for sorts klader ska kusken och hans medhjalpare bara for ett sadant evenemang?

mitt andra problem, ar det nagon som har en bra beskrivining pa hur man gor en sadan dara prydliga flator med band och toffsar som sticker upp osv.. JAg vill folja det radande "percheron modet" ;) el hur ska en tung korhast se ut framfor en vagn..

oxa i svansen ska jag lata den hanga fritt el ska den flatas med band osv.. ??

Låter spännande.
För att göra en sådan fläta så krävs mycket övning och en expert som kan visa dig. tyvärr men de är fruktansvärt svåra att göra snygga..
Enklast är nog om du bara försöker göra en fläta utmed halsen och lägger i ett rött band. Svårt men med lite tur så lyckas du.

ha ha,, en expert blir det svart att fa tag i hara i kina,,, (du ska bara veta hur de ser ut i haret hara,, manniskorna alltsa inte hastarna) :eek:

Jag gav upp det hela,, for att det var tokigt svart och jag kunde inte hitta nagra band att ha i manen heller,, tydligen sa anvands inte sidenband el nagra andra band for den delen hara :rofl:

Sa vi aker in till stan med lite hargele i manen for att hala den pa plats, sa far jag lov att ova mera senare,, nar manen ar lite langre och jag har hittat nagra band att stoppa i den.. :idea:

Vad spännande det låter!
Kuskens kläder: Hatt, handskar och körförkläde. Färgerna ska harmoniera med vagnens och hästens färger. Även groomen ska ha huvudbonad och handskar. Ska se om jag klarar att lägga in en bild hur det ser ut när jag kör bröllop.

Få se om bilden funkar!
15745220.jpg

Vet inte hur man gör för att se bilden här men länken verkar att fungera.

ha ha,, en expert blir det svart att fa tag i hara i kina,,, (du ska bara veta hur de ser ut i haret hara,, manniskorna alltsa inte hastarna) :eek:

Jag gav upp det hela,, for att det var tokigt svart och jag kunde inte hitta nagra band att ha i manen heller,, tydligen sa anvands inte sidenband el nagra andra band for den delen hara :rofl:

Sa vi aker in till stan med lite hargele i manen for att hala den pa plats, sa far jag lov att ova mera senare,, nar manen ar lite langre och jag har hittat nagra band att stoppa i den.. :idea:

Jo jag misstänkte att det skulle vara problem med att hitta en expert.
Bara att lägga många, många timmar på att träna... Bastband är väldigt populärt på arbetshästar...

supersnyggt!!

Av tidsbrist el eftersom vi behovde jobba sa hart med andra saker sa korde vi for enkelhetens skull i var dressyr uniform (frack och dressyrhatt) men vi ska fixa ordentliga kusk klader sa det ser fint ut..

Vad tycker ni att man ska ha for farger till vit vagn och skimmel?

jag lagger in en bild pa oss om ett tag..

Hejsan,
Det finns en jättebra engelsk bok som heter The workinghorse manual, som visar bra bilder på hur man flätar man på de olika raserna, jag kan försöka scanna in bilder ock maila dig om du vill, Boken är edited by Diana Zeuner. Jag har också en bok som heter Care and showing of the Heavy horse by Edward Hart.väldigt fina bilder. Hoppas at allt gick bra
Hälsningar from down under

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka