C
carnival
Hjälp, familjens ekonomi håller på att gå i spillror. Så här är det. För drygt två år sedan köpte jag en Welsh ponny till mina fyra barn. Snart var det dock den äldsta på 12 år som tog över all ridning. Ponnyn var känd för oss då den gått på vår ridskola i fyra år. Ponnyn vet besiktigades vid försäljningen till oss jan-03 ua och har sen dess varit helt skadefri. Ponnyn är en pärla på 12 år men dottern ville satsa på en större häst med mer utmaningar. Vi sålde ponnyn i april, för 25.000 vet bes ua dagen efter hämtade vi vår nya häst och betalade 35 000 kr för den.Vi skickade med en sadel som vi köpt 6månader tidigare av en bekant. Både jag och vet sa till nya ägaren att köpa en ny bättre sadel som passar både ponny och flickan. Tjejen tävlar ett par klubbtävlingar o allt är lugnt tills jag får mejl om att de varit och provat ut sadel men ponnyn hade knölar av den gamla dåliga sadeln-bara att kasta.Fick inte köpa sadel. De kontaktar kiropraktor som konstaterar låsningar-vila-ingen sadel på 3 månader och träna upp muskerna. I tisdags åkte ponnyn till strömsholm. Där konstateras 2 ihopvuxna ländkotor... (Ska få se hela journalen)Har erbjudit återköp eller prisreducering på ca 5000 kr. Kan tillägga att hon inte visat oss eller nya ägaren att hon på något sätt har ont eller problem av kotorna. Är det något som vet hur jag ska förfara vidare? Köpte en ny sadel till nya hästen som jag betalar på ocg några sparade pengar finns ej. Blir det återköp är det baklån som gäller. Idag är första semesterdagen-det blir isglass till barnen.
Om jag köper tillbaka henne kan jag t märka henne?
Om jag köper tillbaka henne kan jag t märka henne?