Hjälp! Alsikeklöver?

Som lösdrift kan du ju ha det, men inte som bete om det inte finns något att beta.
Men under hösten/vintern/våren fodrar man ju med hö så då är det ju inge problem.
Många hästar äter ju ganska duktigt från marken även då mellan fordringar t.ex. Intresset för det gröna är ju dessutom ofta väldigt stort på vårkanten.

@Sporthorse jag hade nog varit försiktig men då har jag en känslig ponny som lätt får värme och puls vid hovarna av för mycket stärkelse och dessutom faller ur om proteinet blir för högt. Hade det varit en individ som intresserat sig mer för hö än klöver och kanske haft fri tillgång till hö hade jag kanske tänkt annorlunda.

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 929
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 318
Senast: Ananazen
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar... 2
Svar
27
· Visningar
3 297
Senast: Hazel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
22
· Visningar
2 424

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka