Hjälp 200 g täcke helhals

Taz

Trådstartare
Hej!

Letar efter ett 200 g täcke med helhals som sitter fast. MINST 1200 D och max 1000 kr.
Finns det? Tycker att jag har letat överallt men hittar bara i 600 D och det är inte lönt att köpa pga hästkompisen som tar sönder allt.

Letat beg också men inget napp där heller......

Någon som har förslag?

Sv: Hjälp 200 g täcke helhals

Jag vet bara 100gram och 150gram med de kraven du har... Det med 150gram är strax över 1000-lappen så att hitta ett med 200 gram under 1000 är nog svårt... i alla fall nytt

Ullared, Gekås. De har alltid haft superstarka täcken inne både med och utan hals i olika tjocklekar, tror det var 200 gram sist jag var där men minns inte hur det var med hals.

Myone har ju capriole- täcken som matchar pris o vikt. Vet dock ej vilka denier, men kolla! :) de sitter fantastiskt iaf.

Delvis kl

Köpte mitt första täcke på Gekås igår efter tips o bild på buke. Iofs ett stalltäcke men det känns rejälare än de från Rambo, Rhino och Shires jag har. Dessutom ännu bättre passform! Men jag orkar oftast inte leta utan kör på HW.

TS, gissar att Shires är för dyra? Annars sjukt bra helhalsar och känns väldigt slitstarka även jämfört med dagens Rambo.

Jag köpte 2 ullaredstäcken förra året, båda 2 är nu många små täcken till traktens möss istället gissar jag.
De är i typ tusen delar, så jag håller med dig. Utetäckena är inte speciellt bra.

Tack för era svar och hjälp :)

Ullaredstäcke känns inte som jag vågar mig på, sen har jag tyvärr ingen tur upp nu i heller.

Shires hade jag gärna kört på då jag vet att dom passar hästen men det dom har i 200 g helhals har bara 600 D tyvärr.

Capriole ska jag kika på :)

Fler förslag?;)

Jag säger ändå tummen upp för, vissa iaf, ullaredstäcken. Jag har haft en del till min förra häst, som höll i ur o skur.
Dels väldigt vattentåliga, men även unghästbitande-tåliga. Men det är väl som allt annats på Ge-Kås, antingen funkar det, eller inte ;D

Börjes brukar också ha bra, billiga och starka täcken men jag kan inte minnas hur de hade det med just 200gram helhals.

Det är ju inte samma denier i alla material.. Nej ullaredstäcken är inte tillräckligt slitstarka, det är olika yttermaterial. Du kanske köpte något märkestäcke därifrån isf, men ullareds egna nej.

Beror på var du bor och vilken storlek du ska ha. Köpte Charlies Duo täcke för 700 kr. Det är ett 200g yttertäcke (2000D) med en 300g liner och hals. Men det fanns bara 135 och 155 kvar när jag var där

Liknande trådar

Utrustning Behöver nytt vintertäcke, och behöver hjälp med vilka som uppfyller mina kriterier. Har kollat på amigo bravo som är ett alternativ men...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Toxid
·
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 448
Senast: lillkillen
·
Utrustning Nu vill jag gärna ha era tips på slitstarka utetäcken med god passform för en stor häst som inte är alltför bred över bogen :) Gärna med... 2
Svar
29
· Visningar
2 893
Senast: Wembley
·
Utrustning Sorry för ännu en täckestråd men jag som i princip aldrig köper täcken har inte så mycket koll.. Idag när jag hämtade in hästen hade...
Svar
11
· Visningar
960
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka