Hjälmkampanj inom amerikansk dressyr

(Ridsport)
Efter att amerikanska OS-ryttaren Courtney King-Dye gick omkull under ett träningspass på en dressyrtävling i Florida i onsdags, startades en hjälmkampanj på tävlingen. King-Dye ligger fortfarande i koma.

Läs mer...

Sv: Hjälmkampanj inom amerikansk dressyr

(Ridsport)
Efter att amerikanska OS-ryttaren Courtney King-Dye gick omkull under ett träningspass på en dressyrtävling i Florida i onsdags, startades en hjälmkampanj på tävlingen. King-Dye ligger fortfarande i koma.

Läs mer...

Tråkigt att det skulle gå så långt och visst hoppas jag att hon blir bättre men det är hur som helst bra att det hela blir uppmärksammat även inom dressyren inte minst på grund av de förebilder dessa ryttare ofta blir. Jan Brink red ju utan i Ponnyakuten vilket jag inte riktigt begrep hur de kunde gå med på...

Sv: Hjälmkampanj inom amerikansk dressyr

Jag vet knappt om man kan kalla det en hjälmkampanj om ingen verkligen tar på sig en hjälm - folk har börjat ha på sig små gröna band på kragen för att uppmärksamma Courtneys fall men små gröna band hjälper ju inte om man trillar av. Det var väl ungefär tre stycken som hade hjälm på sig istället för hatt inne på banan.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 999
Senast: zarmino
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 512
Senast: sorbifolia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Målet är världscupfinalen i dressyr i Paris. Efter segern i grand prix-klassen vid tävlingarna i Wellington, Florida, är målet nåbart...
Svar
0
· Visningar
607
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ilbäckens Ryttarförening hade dressyrtävling i helgen. De tillresta tävlande var helnöjda med arrangemanget och hade många lovord att...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama