hjälm eller hatt på prisutdelning i LA?

C

Cettan

Jag har tittat i TR, men hittar inget bra svar. Kanske har jag letat för dåligt? Om man är placerad i en LA och ska in på prisutdelning. Får man komma in till häst i hatt då? Om jag ska starta nästa klass som är en MSV? I TR står det ju att inför MSV får man rida i hatt, men i LA är det hjälmtvång. Om jag suttit och ridit fram till MSV när det är prisutdelning så har jag alltid slitit av mig hatten och bytt till hjälm, men såg nu i helgen när jag var o tävlade att andra inte gör så. Det är ändå lite bökigt så jag är glad om jag slipper. Även om jag kanske kan tycka att det är hjälmtvång av en anledning och då borde man följa det även på prisutdelningen. Hm. Det är svårt det här. Någon som vet vad som gäller?

Sv: hjälm eller hatt på prisutdelning i LA?

vet inte va regeln är igentligen, men sett det fenomenet många gånger.
tror på att det är överdommaren som bestämmer... kanske?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 649
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 849
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 422
Anläggning Står nu inför val av stall/lösdrift och hur jag än vänder och vrider på detta så blir jag inte klokare. Först, lite saker ni behöver...
2
Svar
21
· Visningar
2 700
Senast: spinxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar