Hjärnskakning?

O

oskis

Kan lova att här är en som känner sig som världens sämsta mamma just nu....:cry:
Vi var på ett Rusta i eftermiddag, där lyckades min 3½ åring ramla handlöst ur kundvagnen med pannan före rätt i betonggolvet.
Hon landade som sagt på pannan, slog sedan runt, som en kullerbytta...såg ut att knäcka rejält i nacken.
Jisses så jäkla rädd jag blev!!!:eek::eek::eek:
Hon var aldrig avsvimmad, skrek direkt, fick en REJÄL bula i pannan omedelbart, hon ville ej ligga kvar på golvet utan ville upp omedelbart. Rör sig obehindrat.
Vi åkte raka spåret till akuten, där konstaterade de att hon fått en rejäl blödning i pannan som säkerligen kommer att sprida sig ner runt ögonen... Nacken trodde de ej att det var någon fara med, han kände lite lätt på den, bad henne gå fram och tillbaka, kollade dock inga reflexer eller dylikt.

Det jag nu är orolig för är ju detta med hjärnskakning...har dock inte märkt nåt på henne ännu. Verkar inte må illa, har varit vaken sedan det hände, nu drygt 4 timmar sedan.

Enligt läkaren på akuten så måste man ha varit avsvimmad för att det ska klassas som hjärnskakning - stämmer det?
Så har inte jag fattat det, och så står det inte om man läser om det.

Är någon här som har barn som haft hjärnskakning? Hur snabbt efter olyckan märkte ni det?

Bifogar en bild på lilltösa med bulan i pannan, på väg till akuten. (Bular syns dock ännu tydligare i verkligheten)

php3rzmms.jpg
 
Sv: Hjärnskakning?

Nejmen, stackars tösen :crazy:

Symptomen på hjärnskakning är ju illamående och trötthet. Om hon inte visar några sådana symptom och ni dessuton varit på akuten så tycker jag ni kan koppla av.

Jag vet flera som fått hjärnskakning och som aldrig varit avsvimmade, kanske är det något nytt att de måste ha varit det? Har aldrig hört det förr.
 
Sv: Hjärnskakning?

Tack för svaret!

Tror också att man kan koppla av lite nu, har ju gått en bra stund sedan det hände.
Har nyss nattat henne nu, tänker kolla till henne med jämna mellanrum inatt och självklart så sover hon på mitt rum inatt.

Var just det där med att ha varit avsvimmad som jag också reagerade på...tyckte det lät konstigt... Jag har haft hjärnskakning flera ggr i min ungdom när jag "druttat av" hästar, har dock aldrig varit avsvimmad...

Är sååååååååå evigt tacksam att detta gick såpass bra som det trots allt gjorde, min älskade lillskrutta :love:
 
Sv: Hjärnskakning?

Klart man blir orolig, och får sig en rejäl tankeställare. Men nu lär hon förmodligen inte ramla ur på samma sätt igen. Man får se det positivt, även om det är svårt.
 
Sv: Hjärnskakning?

Nej men... det ska ju vara hon att vara söt med bula :love:

Pussa om henne från mig och "Jesper"
 

Liknande trådar

Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 232
Senast: Constance
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 137
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp