J

janta

Shettisen har diarre! Har varit lös i magen någon dag men idag rinner det bara. Svansen är helt kletig. Äter nästan inget idag. Inget har avvikit från varken rutiner eller utfodring. Vad göra? Ska ge en ordentlig dos mag-tarm blablabla idag å se om det hjälper.
 
har du avmaskat ordentligt? om inte så kan det vara tokknasigt i magen.. så ring vet. direkt..
 
Jag ringde vet igår och det var inte annat att göra i det här skedet än det jag gjort alltså gett Tehobact och B vitamin. Om det fortsatte över helgen skulle han komma ut.
I morse var hon piggare och har skitit två ggr helt normalt. Hon äter nästan som vanligt igen och ser piggare ut än igår. Jag tror jag har kommit på vad som orsakat detta. Hittade en grop i hagen som det fanns äckel vatten i och det var mycket spår i snön runt det så antagligen har hon druckit av det. Det är närmare till gropen än till vatten karen. Så jag flyttade vattnet och ställde vatten baljorna över hålet. Vi får se hur det går m magen men den verkar vara på bättringsvägen.
 
åhh ja de va nog de där äckelvattnet som var orsaken.. vem vet hur mycket störande bakterier det finns däri.. tur att hästen är bättre och ja håller tummarna för att det va vattnet och inget annat :)
 

Liknande trådar

Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 243
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 554
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 525
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp