andreavondahn

Trådstartare
Har våra hästar inackorderade. INGET skriftligt avtal...Tyvärr😓 Vi har kommit ihop oss om ersättning om hästarna förstör. Vi ska betala och laga mm mm och det gör vi. MEN jag sa upp stallet. Fick till svar flytta ...11 dagar senare. Okej sa jag om det fungerar. Tyvärr får vi inte flytta in förrän 1/6 så vi behöver uppsägningsmånaden fick svaret
Ni får stå kvar 1 månad till under samma boxhyra 4000kr men ni får skaffa egen mat och fixa eget strö.
Är det okej att göra Så?
Är helt förtvivlad.
 
Utan avtal är det svårt att hävda sin rätt. Du säger ju heller inget om vad som avtalats ( muntligt antar jag) så det blir svårt att svara faktiskt. Bästa är nog att bita ihop, flytta så snart det går och se till att ha skriftligt avtal på nästa uppställning.
 
Har våra hästar inackorderade. INGET skriftligt avtal...Tyvärr😓 Vi har kommit ihop oss om ersättning om hästarna förstör. Vi ska betala och laga mm mm och det gör vi. MEN jag sa upp stallet. Fick till svar flytta ...11 dagar senare. Okej sa jag om det fungerar. Tyvärr får vi inte flytta in förrän 1/6 så vi behöver uppsägningsmånaden fick svaret
Ni får stå kvar 1 månad till under samma boxhyra 4000kr men ni får skaffa egen mat och fixa eget strö.
Är det okej att göra Så?
Är helt förtvivlad.


Du har accepterat uppsägningen, 11 dagar senare.

Du ber om förlängning, får OK att stå kvar men med ändrade förutsättningar, vilket jag förstår. Vem vill köpa in foder och strö till en korttidsinackordering?

Jag hade accepterat om jag var du, vilka val finns det?
 
Du har accepterat uppsägningen, 11 dagar senare.

Du ber om förlängning, får OK att stå kvar men med ändrade förutsättningar, vilket jag förstår. Vem vill köpa in foder och strö till en korttidsinackordering?

Jag hade accepterat om jag var du, vilka val finns det?
Men det var ju ett okej om det fungerar, alltså inget okej om det inte fungerar att flytta. Att ha en 11 dagars uppsägningstid är väldigt kort, och dessutom att betala så mycket pengar utan foder och strö är löjligt om det är så att det ingick innan, knappast så att det köps in foder osv månad för månad. Dessutom är det ingen korttidsinhyrning utan någon som verkar stått där ett tag. Finns ingenting okej med att bete sig sådär. Om det är värt att bråka om är ju dock en annan sak.
 
Har våra hästar inackorderade. INGET skriftligt avtal...Tyvärr😓 Vi har kommit ihop oss om ersättning om hästarna förstör. Vi ska betala och laga mm mm och det gör vi. MEN jag sa upp stallet. Fick till svar flytta ...11 dagar senare. Okej sa jag om det fungerar. Tyvärr får vi inte flytta in förrän 1/6 så vi behöver uppsägningsmånaden fick svaret
Ni får stå kvar 1 månad till under samma boxhyra 4000kr men ni får skaffa egen mat och fixa eget strö.
Är det okej att göra Så?
Är helt förtvivlad.
Väldigt fult gjort av stallägaren, dock så är det kanske inte så mycket att göra när inget är skrivet. Se det som en lärogrej, ha alltid klara kontrakt härdanefter.
 
Har typ aldrig haft ett skriftligt kontrakt. Aldrig varit något problem.
Fast nu har det ju uppenbarligen blivit ett problem för TS, så ser inte hur det hjälper att andra inte behövt ha skriftliga kontrakt? Jag har också stått uppstallad utan skriftliga kontrakt och utan problem, men det är ändå inget jag rekommenderar. Det funkar ju så länge det gör just det - funkar, och man kommer överens. Men blir det problem kan de bli rätt stora och man saknar rättigheter, vilket ju var tydligt i TS fall.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 535
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 373
Senast: ameo
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 008
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 787
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp