hjälp tack

K

knasenknas

ger min ponny 1,5 havre 1 betfor, ska börja ge kraft nu, den blåa. undrar bara o jga ska sänka något av havren el. betforn, vad tycker ni?

undrar också om man kan minishettis det också, han tömkörs dagligen. tacksam för svar
 
Sv: hjälp tack

oj det var mycket.

du kanske tränar mycket. jag ger inte min häst hälften av det, han får bara krafft grund, och massa hö,
 
Sv: hjälp tack

jag skulle ta bort havren och ge bara krafft om du ska gå över till det...hur mycket går din ponny hur stor är h*n??
Till min ger jag krafft grund, betfor och vitaminer, det tycker jag han funkar bra på...( d-ponny )
 
Sv: hjälp tack

Vad vill du med foderbytet?

Om hästen är bra i hull och muskler nu bör du ju ta bort havren och betforn och ge en mängd av det nya fodret som motsvarar det du tog bort, samma mängd protein och energi, alltså.

Om hästen behöver mer mat, så lägger du bara till det nya fodret i lagom mängd för att uppnå den effekt du vill.

Att ge samma mängd som någon annan gör är inte alltid så lyckat, eftersom ni inte har samma hö...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
905
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 423
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 298
Senast: Castellini
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 986
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp