hjälp missfall

A

anna_saga

jag har fått missfall och det gör så fruktansvärt ont!
Jag kan ingenting om missfall:crazy:

Gjorde för nästan 3 veckor sedan ett ultraljud och redan då konstanterade dom att något var fel. Man såg sjävla säcken (eller vad nu det kallas) men inget foster i det. Åkte in för 1 1/2 vecka sedan igen och gjorde ultraljud, syntes ännu inget foster.

Doktorn sa då till mej att detta inte var någon vanlig gravidation och att jag kanske skulle få missfall, annars skulle det bli abort.

För några dagar sedan började jag blöda, första 2 dagarna såg det mest ut som brunt/svart blod som kom, och det gjorde inge ont alls.
Igår började jag blöda mer rött blod och då tänkte jag, jaha fick jag min mens nu, då kanske allt börjar bli bra igen. Men inte!.
runt kl 23 i går kväll fick jag som krampar och runt halv ett känndes det som en stor klump kom ut, såg ut som en röd gele klump. Den var ca 10 gånger 10 cm. Efter det gick magvärken bort och då tänkte jag nu måste det vell vara över. Men i dag har jag haft jätte ont i magen och nu den närmaste timmen har det kommit ut 4 stora klumpar, och för ca 5 minuter sedan kom det ut en ännu större! som var 4 cm hög, den såg oxå ut som en gele klump men med vita trådar i:crazy:. Nu har jag inte alls lika ont, men är rädd att det skall komma tillbaka.

Någon som vet vad detta är? och hur länge det ska pågå?

Jätte taksam för svar!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: hjälp missfall

Usch vad hemskt och jobbigt!

Ring och fråga, det skulle jag gjort!

*styrkekramar*
 
Sv: hjälp missfall

Usch din stackare, lät inte alls roligt.Jag hade nog åkt in på kontroll! Hoppas det går över strax!!
 
Sv: hjälp missfall

Hör av dig till dem och fråga. Bäst att kolla så allt ser ok ut.
Du kan behöva skrapas om inte allt kommit ut ordentligt.

Beklagar verkligen. :crazy:
 
Sv: hjälp missfall

De röda klumparna är levrat blod. Och det är ofattbart hur mycket sånt som kommer ut när man får missfall. Jag blödde i ca 4 dagar innan mitt kom ut, men alla blodklumpar kom ut samma kväll. Mitt i allt kom bubblan ut, men den bör vara större än den du har om ni inte kunde se något foster (mitt var i v 10 fast fostret var bara 6 v). Din fostersäck kanske är så liten att du inte märker det, eller så har den gått sönder och syns inte.

Du bör ringa till din bm eller vårdcentral eller kvinnoklinik så att de kan göra ett ultraljud och se så att allt kommit ut.

Det är en hemsk upplevelse och jag beklagar verkligen. Men mitt i allt är det fascinerande att kroppen klarar av allt detta själv, öppna livmodertappen och stöta ut det som ska komma ut.

När jag fått missfall ringde jag min kompis som fått 4 missfall för att få lite tröst, och hon sa drick ett glas vin nu när du kan. Det hjälpte lite i alla fall.

Stor kram
 
Sv: hjälp missfall

Har ringt och pratat med dom nu. Doktorn tyckte jag skulle komma in om jag förlorar mkt blod och om det blir värre.

Känns som det börjar bli lite bättre nu, men jag kan inte ens upp o gå! det bara rinner ur mej, så binda hjälper inte så mkt.
Tror jag skulle behöva andvända en blöja:o.

Skall in på torsdag och göra ultaljud, vi bestämde datum sist jag var där.
Men hon sa att jag skulle ringa om det var någe fel, skall ringa i morgon till henne.

Dom tror fostret sitter i äggstockarna (nästan säker på att dom sa det).
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: hjälp missfall

Möjligen i en äggledare, men det är betydligt värre och då hade de inte skickat hem dig.
 
Sv: hjälp missfall

Ja en blöja hade varit väldigt passande. Jag låg först med nattbinda och ovanpå en ihopvikt handduk, blödde igenom på tre minuter. Sen blev jag trött på det och hoppade in i duschen jättelänge.

Cilla, om det är utomkveds, borde de inte sett det på tidigare ultraljud och isf varit snabba med en abort? Det kan ju vara jättefarligt för kvinnan?
 
Sv: hjälp missfall

Du är väl inte själv hemma? Så du inte tuppar av o blir liggande.

Sambon slöt arbeta för en stund sen så han kommer snart hem.
Höll på och svimma förut, men det känns mkt bättre nu.
 
Sv: hjälp missfall

Möjligen i en äggledare, men det är betydligt värre och då hade de inte skickat hem dig.

Kan vara äggledaren hon menade, då det inte syntes något foster på ultraljudet. Hon sa att det kunde vara väldigt smärtsamt om det satt där. Tror inte det satt där, Visst det kändes som jag skulle svimma ibland pga. smärtan. Men hon sa att det var en obegriplig smärta.

Jag ringde akutmottagningen då kk har stängt. Men hom sa att jag skulle ringa upp kk i morgon och prata med dom, då hon inte var så duktig på missfall, hon fick springa och fråga en doktor.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: hjälp missfall

Varför inte åka in??? Det kändes jättebra när jag åkte in för mitt missfall även om det inte var hälften så dramatiskt som ditt. Gör det så vet du vad som händer. Stackare!!! *kram*
 
Sv: hjälp missfall

Varför inte åka in??? Det kändes jättebra när jag åkte in för mitt missfall även om det inte var hälften så dramatiskt som ditt. Gör det så vet du vad som händer. Stackare!!! *kram*

Jag har inget körkort så jag kunde åka in själv. Är ca en mil till sjukhuset.
När sambon kom hem så kändes det mkt bättre, det hade slutat att "klumpat" och blöde bara lite, hade ingen magvärk heller, så jag tänkte vänta tills i morgon, om det inte blir värre vill säga.
Ska ringa i morgon till kk och prata med dom, kanske kan få en tid då så jag slipper vänta till torsdag.
Nu känns det mkt bättre och jag blöder nästan ingenting alls, hoppas det värsta har varit nu.
 
Sv: hjälp missfall

Tack så mkt för alla svar:bow:! Jag känner mej mkt bättre nu:)
Tur att jag har er som jag kan fråga om råd och hjälp:D
:bump:
 
Sv: hjälp missfall

När jag fick missfall åkte jag in direkt med en badhanduk mellan benen, där blev jag nersövd och skrapad.Jag hade då gått 12 v.Var rädd om dig, hoppas allt blir bra.
 
Sv: hjälp missfall

Skönt att det slutat forsa! Mitt var likadant, när allt väl kommit ut så lugnade det sej jättemycket och sen blödde jag i ca en vecka.

Jag gick till hälsokostaffären och köpte typ blutsaft för järnet och så fick jag arnika i droppar som ska hjälpa till att läka inombords.

Stackars dej som också var tvungen att gå igenom detta. Hoppas det går bättre nästa gång. Kram
 
Sv: hjälp missfall

Cilla, om det är utomkveds, borde de inte sett det på tidigare ultraljud och isf varit snabba med en abort? Det kan ju vara jättefarligt för kvinnan?

Åtminstone borde man inte släppt hem henne, eftersom det kan brista. Så - eftersom hon släpptes hem så tror jag det handlar om en missuppfattning.
 
Sv: hjälp missfall

Jag hade ett utomkvädes foster på äggledaren och
opererades för exakt 20 dagar sedan.
Jag hade inte ont i magn me jag blödde ett para dagar.
När jag väl fick lite ont i magen så åkte vi in akut
jag fick inte komma hem den kvällen.

Det gjorde en titthålsoperation och det slutade med att
de tog bort min högra äggledare också.

Lycka till Kramisar
 

Liknande trådar

Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 724
Senast: Viva
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 397
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 446
Senast: sorbifolia
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 531
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp