Hjälp mig!

B

Bummelisa

Jag ska byta ut havren mot ett "helfoder" eller vad man nu kallar det. Vilket e bäst? Krafft grund? Vill ha ett så man inte behöver ge mineraler extra. ge mig lite tips ta gärna med priser oxå.
 
Man blir lätt "lurad" av ordet helfoder...
Om ditt hö inte innehåller tillräckliga mängder av mineraler så kanske inte kraftfodrets innehåll räcker för att täcka hästens behov. Och då kommer du kanske att behöva ge mineraler iaf.

Man kan i prinsip säga så här...
Fullfoder = Ett foder som täcker hästens normala behov förutsatt att höet är av en så bra kvalitet.

Det är ALLTID GROVFODRET som styr hur den övriga foderstaten ska seut. Det kanske rent av är så att Krafft grund inte "passar" ihop med ditt hö...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Kort sagt har vi katastrofvärden på hösilaget, smrp på 29… 🤦🏻‍♀️ Vad ger man en liten welshponny för proteintillskott utan att det blir...
Svar
14
· Visningar
1 050
Senast: Amk
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 967
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 759
Senast: Bee
·
Foder & Strö Min väldigt matglada häst som äter det mesta har nu visat att gränsen går vid alldeles för mycket tillskottspulver i hennes 2 dl havre...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 544
Senast: Silje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp