Hjälp mig !

Sv: Hjälp mig !

I asvh är det obligatoriskt med DNA test på föl. Vore tråkigt om man satsar mkt pengar på en kombination man tror på så kanske inte ens mamman har nån godkänd stam, eller i värsta fall inte ens är renrasig.

Fast i detta fallet har hästen i alla fall halva stammen rätt,mammas sida stämmer,för i DK brännmärker man fölen vid mammas sida.
Förutsätter att TS häst är bränd med dom 3 sista siffrorna i reg nr på vä lår.
 
Sv: Hjälp mig !

Fast i detta fallet har hästen i alla fall halva stammen rätt,mammas sida stämmer,för i DK brännmärker man fölen vid mammas sida.
Förutsätter att TS häst är bränd med dom 3 sista siffrorna i reg nr på vä lår.

Vilket iofs inte är någon garanti att mamman verkligen har rätt stam angiven iom att dna test inte görs. Har ju hänt mer än en gång att även redan registrerade hästar visat sig ha fel härstamning så att man bränner dem är ju ingen garanti alls för den biten mer än att just det stoet faktiskt är mamma men hingstsidan är egentligen lika okänd på mamman iom att den inte dna testats mot sin far.
Har ju varit precis samma här fram till de senaste åtgångarna att ingen koll gjorts mer än på föl tillverkade av fryst eller som redan var avvanda vid registrering. Så går säkert många även här hemma som inte egentligen har den stam som finns på pappret. Vet bla just en skimmel som på pappret har två färgade föräldrar = kan omöjligt ha den stam den har på pappret, nu är det en äldre valack så spelar ingen roll alls mer än möjligen att hans riktiga far inte har fått tillgodoräkna sig hans resultat genom åren. Ägarna vet om det men det är ju utkastade pengar att utreda vem som egentligen är far till den.
 
Sv: Hjälp mig !



Första träffen man får på google när man googlar "Rikke Eskesen" är ju facebooksidan till en dansk kvinna med det namnet. Verkar inte heller vara en vanlig kombination så inte så långsökt att tro att det faktiskt är hennes uppfödare, skicka iväg ett pm till henne och fråga. Hon lär ju bara tycka det är kul att få kontakt med sin uppfödning igen om det är hon annars får du förhoppningsvis ett svar och kan leta vidare.

Rikke Eskesen ER opdrætter af Papaya og Jægerstedets Drumline blev skimmel med alderen. (Hun lever ikke mere.)
Rikke kan rigtigt nok findes på facebook, men søg på Rikke Kej Eskesen.
-Så danskerne HAR styr på tingene ;-)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej allihopa! Jag är i behov av lite peppning eller delning av era erfarenheter. Jag är en 16-årig tjej som brinner för hästar. Jag har...
Svar
16
· Visningar
2 007
Senast: tuaphua
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
3 346
Senast: MayGrace
·
Avel hej! har nyligen skaffat foderhäst och jag funderar lite på det här med stam osv. hon kommer från tyskland enligt hennes pass, och det...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: KickiH
·
Hästmänniskan Hej! Jag fick min första alldeles egna häst den 15/6-2014 i födelsedagspresent. Jag har levt på gård med hästar i hela mitt liv, men hon...
Svar
13
· Visningar
2 100

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp