Hjälp *långt*

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

pyret

Jag måste bara få skriva av mig... För 9 månader sedan fick jag å min sambo en underbar liten tjej. Hon föddes med... jag kan knappt skriva det men ... klumpfot. Direkt en vecka efter födseln blev hon gipsad nu har hon bara plastskenor så allt har egentligen gått jättebra
förutom att jag nästan totalt fönekat att hon har något "fel" på fötterna.
Jag reagerade inte ens från början när vi fick veta det utan bara jaha det var som det var.
Jag har väldigt svårt att överhuvudtaget visa några känslor alls när något är fel. (Har säkert inte gråtit på flera år.)
Detta har väl medfört att skenorna inte har suttit på så ofta som dem borde samtidigt som jag tycker att fötterna har sett kanon ut.
jag vet inte borde jag reagerat, alla säger att man är så himla känslig efter en förlossning, det var inte jag och är inte det nu. Det har blivit lite bättre men jag tycker nog att bb personal ska vara lite mer noga med att prata med föräldrarna när det blir någon form av komplikation
jag ville inte reagera så där men jag gör det automatiskt sen kommer tankarna....
 
Sv: Hjälp *långt*

Prata med din BVC sköterska om att fåen tid hos kuratorn, för jag tycker att det låter som om det är något du behöver bearbeta, både för din egen skull och dotterns.
 
Sv: Hjälp *långt*

Kan väl inte ge några särskilda tips eller råd men berätta att jag är född med klumpfot (bland annat) och jag har klarat mig alldeles utmärkt. Jag har inte lidit av det utan gjort precis samma saker som alla andra. Spelade fotboll som tonåring och sysslat med de flesta andra sporter och det har inte varit några problem alls.

Skulle tro att det inte har begränsat mig eftersom jag är född med det, har inte vetat om något annat även om det bara är på en fot. Som skrivet, inga tips och råd men kanske lite peppning i alla fall :)
 
Sv: Hjälp *långt*

hej

Min lilla donna är åxå född med klumpis, samma ålder som din lilla:)
Hon hade åxå gips å grejer men har nu plastskena framförallt på en
fot men det är inget som stoppar hon har presic börjat att krypa å det går undan;)

Prata med din Bvc sköterska så ska du se att det ordnar sig nog:)

kram
 
Sv: Hjälp *långt*

Håller med snurrfian, prata med BVC sköterskan eller direkt med kurator. Jag tror också det är något du kan behöva bearbeta. Kuratorer är ofta helt underbara människor som kan hjälpa en till självhjälp. Du förlorar inget på att prova i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 524
Senast: Sassy
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 898
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 290
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 479
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp