hjälp hjälp!!

ZanMiguel

Trådstartare
När jag rider dressyr på min ponny så flyter allt jätte jätte bra tills vi ska galoppera.. eller snarare efter vi har galopperat..
Ja får henne inte att ta det lungt!!!!
Hon steppar fram, taktar.. hur lätt är det att rida dressyr då??
Någon som har bra övningar??
Hon har alltid vart så.. hon har inte blivit bättre.. Det spelar ingen roll hur länge jag rider det går inte att ta det lungt efter galoppen..

Tacksam för svar

Sv: hjälp hjälp!!

Sådär är min häst också och det ger sig med tiden. Efter du galopperat och hon blir sådär kan du rida på volter, just för att få henne lugn. Jobba, jobba extra mkt efter galoppen och ge dig inte tills du får henne lugn. Det går att göra en himla massa. Tempoväxlingar, övergångar, skolor, ja allt!

Lycka till!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 290
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
2 076
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras