Sv: hjäälp

Jag skulle absolut inte ge kattgräs till en katt som redan spyr en gång om dagen.

Pröva med försiktig övergång till blötmat i stället. Och servera i små portioner med täta mellanrum.

Min kräkkatt har blivit mycket bättre sen han slutade med torrfodret. Men även med blötmaten måste jag ge honom små portioner så att han inte äter för snabbt. Han får heller inte bli för hungrig mellan portionerna, då hetsäter han också och då ökar risken för att det ska komma upp igen.

Min stora katt spydde ganska ofta innan men sen jag avmaskade honom så har det inte varit några som helst problem. Kanske är nått sånt.

Mvh
Möller

Att vet sa att du skulle lägga maten på en bricka så tror jag att han menade att din katt ev hetsäter. Troligen bedömde han att den inte var sjuk.

Min ena katt hetsäter och i perioder spyr hon flera gånger per dag. Har testat olika foder, för känsliga magar osv, men då spydde hon mer istället. Hör lite till rasen med hetsätning. Sväljer pullorna hela och då är det inte konstigt att de kommer upp efter att irriterat i magen.

Har man mat på en bricka ex så måste de jobba lite för att få i sej och kan inte svälja hela munnar. Nu vet jag ju inte om din hetsäter men man får som sagt testa sej fram...

Katter ska inte spy varje vecka, då är det nåt som är fel. Mask, hårboll, olämpligt foder, problem med magen...

Han kräks inte längre!!

Jag provade mat uran spannmål.

TAck så jätte jätte jätte mycket för alla svar!!! :D

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
490
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 227
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix