Hjäääälp min katt dreglar...

Xoya

Trådstartare
...min katt är som vanligt...har gått på toaletten som vanligt...ätit som vanligt...varit lika kelig som vanligt...betett sig som vanligt...men nu under kvällen så har han börjat dregla ofantligt mycket...speciellt när han ligger still.
Detta kan inte vara normalt...han brukar aldrig dregla.
Tacksam för svar...

Sv: Hjäääälp min katt dreglar...

Låter mysko. Min dregglade kopiöst efter en medicin han fick (en biverkning)... Men att helt plötsligt börja dregla? Ätit på någon växt eller fått i sig något? Annars ring veterinär och rådgör...
Hade en perser som alltid dregglade så det droppade på mig när han var kelen och ville bli klappad...i det fallet äckligt men ofarligt...
Men mysko, jag hade nog avvaktat någon dag om han är som vanligt annars och sedan ringt veterinär om han fortsätter - borde ju bli vätskebrist om han dregglar massor - se till att han dricker.

Kompisens katt som dreglade massor hade ätit någon olämplig krukväxt.

Hoppas kissen blir bra!:)

Hehehe...ios var katten på en krukväxt igår.
Men idag mår han bra.
Inget dreglande och sölande. :)

Va bra. Var säkert krukväxten då.....hehe prova och tugga på den själv och se om du börjar dregle :devil: skojar bara såklart ;)

hur gammal är katten? min katt på 20 dreglar. men de har med åldern att gör.

Hahaha...ja det stämmer nog ganska bra. :rofl:
När jag berättade för sambon om dreglandet så sa han att han sett katten äta på kaktusen i vardagsrummet...:confused::o:eek::p

Missförstå mig inte nu men det låter ganska kul om det skulle ha med åldern att göra på min katt som är 1 år fyllda jämfört med din katt på 20 år. :rofl::rofl::rofl:
Förlåt är något övertrött och allt är just nu kul och skratta åt. Ber så mcyket om ursäkt.

När min ena katt började dregla blev det en tur till veterinären och konstaterat virus. Vi fick recept på flytande smärtlindring eftersom kissen hade ont i halsen (därav dreglandet). Dagen efter var andra katten också sjuk. Det gick över ganska fort och de åt och drack som vanligt under tiden, men veterinären var lite fundersam eftersom de sett flera liknande fall och började fundera på om det var någon sorts epidemi. Nu hörde vi inget mer om det, men jag skulle höra av mig till vet om jag var du.

min lilla kisse börjar dregla när jag gosar med henne men det har hon gjort ända sen hon var pytte liten, men först så snuttar hon sen kommer dreglet :D

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
828
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
580
Senast: Svartkatt
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 101
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
614
Senast: Harrysen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur