Hittat kattunge!

katarina_dacke

Trådstartare
Igår när jag var i stallet så kom min katt fram med en kattunge! den är verkligen jätterädd och springer så fort den får se mej! har i dag nästan fått tag på den.. men den kom undan i sista stund..
Det är en jättefin långhårig kissunge! tror att det är en hona det ser nämligen ut om hon är trefärgad :love:
Men hur ska jag göra för att få tag i den? vill ju inte att den blir förvildad. vi ska inte behålla den själva men jag vet en jobbarkomis som vill ha en katt!
Så tips och ideer på hur man får tag i den lilla rackaren :p
Idag ställde jag fram mat och sedan gick iväg en bit bort men den kom inte fram :( Mamma katt åt upp allt..
så massor med tips! och :idea:

Sv: Hittat kattunge!

Ställ fram mer mat, fixa iordning en bra liggkorg (kan vara en kartong med en filt i eller vad som helst) och var inte för framfusig. Ta det varligt och försök få kattungen nyfiken på dig mha. mat (tex. genom att erbjuda mat med handen) och lek.

ja jag ska verkligen försöka i dag! var nära att få tag i den i går.. men korg tror jag inte att den bryr sig om, den har ett stort loft med massa hö att vara på..Om jag fångar den så ska ni få se en bild på den! :love:

Åh, det ser jag framemot!! :love: Hoppas att det går bra med den.

Igår när jag var i stallet så kom min katt fram med en kattunge! den är verkligen jätterädd och springer så fort den får se mej! har i dag nästan fått tag på den.. men den kom undan i sista stund..
Det är en jättefin långhårig kissunge! tror att det är en hona det ser nämligen ut om hon är trefärgad :love:
Men hur ska jag göra för att få tag i den? vill ju inte att den blir förvildad. vi ska inte behålla den själva men jag vet en jobbarkomis som vill ha en katt!
Så tips och ideer på hur man får tag i den lilla rackaren :p
Idag ställde jag fram mat och sedan gick iväg en bit bort men den kom inte fram :( Mamma katt åt upp allt..
så massor med tips! och :idea:

Hittade en kattunge uppe i stallet i fredags (6/6). Den satt i höbodan och skrek hjärtskärande! Misstänker att nån har dumpat den uppe hos oss för att de inte lyckats bli av med den. (Han har nämligen navelbråck.) Nu bor han hemma hos mig och jyckarna. Jag har pratat med grannarna, satt upp en lapp på affärn i byn och ringt polisen, helt utan framgång.... Hoppas fortfarande på att nån saknar han och ska höra av sig, men det ser inte särskilt lovande ut...:(

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
188
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
406
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 610
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama