Hitta tävlingar?

A

atmosphere

Hur tusan hittar man tävlingar som är på gång? Har kollat tävlingsterminen men har räknat ut att jag får åka minst 30 mil om jag vill tävla i fler än 4 tävlingar denna sommar (både hoppning och dressyr, både lokala och regionala) och då blir det ändå kanske max 9 tävlingar jag får tävla under hela säsongen.. Känns sjukt trist!

Har försökt hålla koll på klubbarnas hemsidor (de som är på lämpligt avstånd), lyssna ryktesvägen osvosv. Hur fasiken hittar man tävlingar? Vill inte direkt tävla varje helg men skulle vara himla skoj att komma iväg på NÅGON så att man får en inblick i vad som behöver tränas mer på.. Och just eftersom att det är så dåligt med tävlingar här så kan jag ju aldrig heller börja tävla högre klasser! (och därmed få ett liiiite större urval)

Lösningar? Flytta, jatack, men tyvärr kommer det inte kunna ske på minst ett år iallafall. Någon som har tips?

Sv: Hitta tävlingar?

Det är lite dåligt om tävlingar under sommarperioden (troligen för att många låter sina hästar få sommarvila), men de som finns ska stå på TDB som Elektron sa.

Som de andra sagt innan, kolla TDB. Där kan du ju också sätta en radie så bara tävlingar inom x antal kilometer visas. :angel:

Jag tror att största anledningen till att det finns få tävlingar på sommaren är att de som arrangerar tävlingar har semester..

En del klubbar som arrangerar har också ridskola och de kan ha svårt att få funktionärer mitt i sommaren.

Här i södra Sverige där det ändå arrangeras väldigt mycket tävlingar är det också glest nu i juli, men nog finns det ändå någon varje helg (kanske inte samtidigt som Falsterbotävlingarna dock..)

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 016
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
802
Senast: Bison
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·
Dressyr Apropå en tråd jag såg på hundforumet om åldersgränser för tävlandet där, vs. folk som tävlade andra grenar högt upp i åldrarna med sina...
Svar
17
· Visningar
2 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar