Magiana
Trådstartare
Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit medryttare i rätt många år och på rätt många hästar. Nu verkar det dock rätt kört. Jag har fått några svar senaste månaden. En var en fjording som jag verkligen inte trivdes med, men jag tänkte att det kanske kunde ge sig och accepterade att rida den, men när ägaren frågade om vi klickade så kunde jag inte ljuga. Jag är sämst på att ljuga eller att linda in saker och sa då att det inte riktigt var min typ av häst men att jag behövde ridningen, och att jag hade föredragit en känsligare häst men att man ju inte kan få allt. Jag blev då uppsagd (och det förstår jag ju). Sen var det ett halvblod. Provridningen dröjde av olika anledningar men när det sen blev dags så drog sig ägaren ur och skulle inte ha en medryttare. Sen var det en oldenburgare. Provridningen gick dåligt (tyckte jag) men vi kom ändå överens om en till dag då jag skulle rida. Dagen innan meddelade ägaren att det inte skulle bli någon ridning. Jag undrade då vad som hänt men fick inget svar. En dag senare frågade jag om detta betydde att det inte skulle bli något medryttarsamarbete eller om det bara var något tillfälligt förhinder. Jag fick inget svar på det heller. Inget svar är ju också ett svar men dålig stil. Sen idag så fick jag ytterligare ett svar och hoppet tändes på nytt. Men så fick jag veta att det var två outbildade travare. Jag har inte kunskap nog att utbilda någon häst, framförallt inte travare. Och jag är inte så pigg på att betala lektioner för att utbilda någon annans häst.
Den annons jag lagt ut är denna:
"Hej! Jag skulle gärna vilja hitta en ny medryttarhäst att pyssla med och rida, helst mellan xx och xxx, men längre bort kan också funka. Jag är mest intresserad av dressyr och hoppning (på en blygsam nivå) men rider också ut. Det vore ett stort plus om det finns möjlighet att rida för tränare då jag gärna vill utvecklas. Jag har svårt att beskriva min erfarenhet men har ridit i många år, både på ridskola, privat och på rätt många medryttarhästar genom åren. Utbildningsnivån har varierat på hästarna från grundutbildade, till svår klass nivå. Vinterfilmen är 5 år gammal och den andra något nyare, men jag har inget som är av färskare datum. Referens kan lämnas."
Jag bifogade två filmer till annonsen där jag red två olika hästar.
Jag har haft lite olika annonser sedan i somras, men denna är den senaste som jag skrev efter att ha fått feedback på en tidigare annons. Jag har inte skrivit något om vilken typ av häst jag söker för att inte gallra bort någon. Bättre med något svar än inte alls tänkte jag. Det finns ju alltid möjlighet att gallra då jag får svar. Men mitt outtalade krav är väl ändå att hästen ska vara grundutbildad, typ LC. Jag är inte heller intresserad av rena skogsmullehästar då jag tröttnar på nolltid om jag bara ska rida i skogen.
Men hur fan går jag vidare? Varför får jag inget napp? Det här känns helt hopplöst. Snart slutar jag också på ridskolan så utsikten jag ser just nu är att jag inte kommer att kunna rida alls. Ridningen är det enda som kunnat motivera och pigga upp mig i min depression.
Den annons jag lagt ut är denna:
"Hej! Jag skulle gärna vilja hitta en ny medryttarhäst att pyssla med och rida, helst mellan xx och xxx, men längre bort kan också funka. Jag är mest intresserad av dressyr och hoppning (på en blygsam nivå) men rider också ut. Det vore ett stort plus om det finns möjlighet att rida för tränare då jag gärna vill utvecklas. Jag har svårt att beskriva min erfarenhet men har ridit i många år, både på ridskola, privat och på rätt många medryttarhästar genom åren. Utbildningsnivån har varierat på hästarna från grundutbildade, till svår klass nivå. Vinterfilmen är 5 år gammal och den andra något nyare, men jag har inget som är av färskare datum. Referens kan lämnas."
Jag bifogade två filmer till annonsen där jag red två olika hästar.
Jag har haft lite olika annonser sedan i somras, men denna är den senaste som jag skrev efter att ha fått feedback på en tidigare annons. Jag har inte skrivit något om vilken typ av häst jag söker för att inte gallra bort någon. Bättre med något svar än inte alls tänkte jag. Det finns ju alltid möjlighet att gallra då jag får svar. Men mitt outtalade krav är väl ändå att hästen ska vara grundutbildad, typ LC. Jag är inte heller intresserad av rena skogsmullehästar då jag tröttnar på nolltid om jag bara ska rida i skogen.
Men hur fan går jag vidare? Varför får jag inget napp? Det här känns helt hopplöst. Snart slutar jag också på ridskolan så utsikten jag ser just nu är att jag inte kommer att kunna rida alls. Ridningen är det enda som kunnat motivera och pigga upp mig i min depression.