Hitta kläder som passar

monster1

Trådstartare
Sucka! Jag har en storlek större rumpa än byst och midja och gillar klänningar. Det lär ju inte direkt vara ovanligt men ändå irriterande när man ska försöka hitta kläder. Hur gör ni andra storbakade personer, kör ni enbart på vida kjolar i klänningarna eller mycket kjol och topp? Jag älskar oversize men det blir ofta ändå tight över baken. Jag drar 38 överdel och 40 i nederdel, s/m eller 36/38 beroende på vilket märke det är.

Jag använder bara klänning till fest, är med andra ord inte så förtjust i dom. Men jag är också smal upptill och har en ännu större rumpa än dig! Jag har några klänningar från Gudrun Sjödén. Dom är relativt tajta över axlar och byst och rymliga från bysten och nedåt. Annat är inte tänkbart för mig eftersom jag dessutom är svankryggig.

Jag använder bara klänning till fest, är med andra ord inte så förtjust i dom. Men jag är också smal upptill och har en ännu större rumpa än dig! Jag har några klänningar från Gudrun Sjödén. Dom är relativt tajta över axlar och byst och rymliga från bysten och nedåt. Annat är inte tänkbart för mig eftersom jag dessutom är svankryggig.
Jag har provat lite av hennes kläder men de har oftast för stora storlekar tyvärr, det blir som att hänga på sig en säck.

Sucka! Jag har en storlek större rumpa än byst och midja och gillar klänningar. Det lär ju inte direkt vara ovanligt men ändå irriterande när man ska försöka hitta kläder. Hur gör ni andra storbakade personer, kör ni enbart på vida kjolar i klänningarna eller mycket kjol och topp? Jag älskar oversize men det blir ofta ändå tight över baken. Jag drar 38 överdel och 40 i nederdel, s/m eller 36/38 beroende på vilket märke det är.
Kjol och topp, men jag är snarare stor uppe och på ändan. Mindre stor däremellan (men kunde såklart varit mindre :) önsketänk). HM har ju haft en kollektion storrumpade klänningar nu på sistone som jag har ett par av, klockade kjolar. Rekommenderar dem starkt!

Men de jag hittade i år var för liten i bystdelen (fanns två jättefina! hade passat perfekt om man hade haft en storlek mindre byst så jag rekommenderar verkligen att titta!). Annars typ Bravissimo för bysten.

Och ja jag kör enbart vida kjolar i klänningarna, jag tycker ändå inte det är fint på mig med pennkjolar och tighta kjolar.

På klänningar har jag inte hittat några andra märken som fungerar utan kör på kjol+ top rakt över.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 165
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 549
Senast: Sonea
·
Äldre Har rensat i mina garderober i flera omgångar nu under sommaren, och insett att väldigt mycket kläder endera är rent utslitna, eller...
Svar
19
· Visningar
2 740
Senast: MiniLi
·
Utrustning Ja, hur är egentligen KLs storlekar? Jag tycker mest att det är massa X före S:en och så (dvs. väldigt stora).... Nej, men jag har...
Svar
6
· Visningar
3 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka