Hitta en utmärglad katta i förrgår

martha

Trådstartare
...en granne till mig har haft en katt som kommit o sovit i en stol utanför deras dörr och påtalade det för mig...katten hade varit där i ung en vecka och dagen innan hade grannen lagt en filt över den så den inte skulle frysa ( dom kunde inte ta in den) ett dygn senare låg den fortfarande under filten och hade inte rört sig....Grannen ringde då djurskyddföreningen och dom sa att hon inte skulle varken mata katten eller ta in den utan bara låta den vara...:(

Jag gick dit o hämtade katten....den har en tatuering i örat som jag inte kan äsa ut så jag åkte till vetten med den och bad dom titta....när dom tittade fann dom MASSA öronskabb i öronen, alltså en hel massa....så att den kan inte ha hört nåt alls...:( ...vi beslutade att söva ner katten och få rent allt, vacc o avmaskad blev hon också ....sen ringde vetten till djurskyddet så dom tog den avgiften :bow:

Nu blev jag då helt plötsligt jourhem åt en mager liten kattflicka, hon är som rakad på båda bakbenen och ser jätteskum ut....dock är hon väldigt trevlig, inge rädd för mina hundar eller blyg...äter o går omkring här nu som om hon aldrig gjort annat...vi TROR att hon är kastrerade eftersom hon är tatuerad. Det bör ju varit nån som behandlat henne väl verkar det som för hon är inte alls rädd.

Men hon bör ju ha varit ute rätt länge med tanke på öronen och vikten, Nu mste jag bara försöka få tag i ev ägare...hon är så ful med sin magra kropp och rakade bakben ...ser ut som en riktigt skabbig zeke varg...men så charmig ändå :love:
( hon är fin o blank i den övriga pälsen så hon har ju inte skabb på det sättet)

Ge mig alla tips ni kan för att hitta ev ägare
 
Senast ändrad:
Sv: Hitta en utmärglad katta i förrgår

Är hon tatuerad i örat så måste det väl finnas en registrerad ägare eller är jag fel ute. SKK har ju ett ägarregister som innehåller både katter och hundar. Annars kanske försäkringsbolagen kan veta något.
 
Sv: Hitta en utmärglad katta i förrgår

Ja fast det går inte att läsa...allt är bara en grön sörja....:(
 
Sv: Hitta en utmärglad katta i förrgår

Katthemmen brukar ha en massa efterlysningar på försvunna katter på sina hemsidor.
 
Sv: Hitta en utmärglad katta i förrgår

Ett tips för att kunna läsa en dålig tatuering är att sätta en ficklampa mot själva öronlappen och hålla ett papper några dm ifrån örat på "motsatt" sida.

Då kan man ofta hjälpligt tyda i alla fall delar av även riktigt gamla tatueringar!
Detta då de små "hålen" som gjorts alltid släpper igenom mer ljus.

Bara ett tips!!

/Swat
 
Sv: Hitta en utmärglad katta i förrgår

Vi har fortfarande inte hittat nån ägare , men hon har blivit hemskt mycket piggare nu :)

Här ska hon kolla vad klockan är för en konstig sak :love:

182742_1815627840243_1526504432_1836707_654111_n.jpg
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 393
Övr. Katt För flera år sedan (ca 3 år) började en katt hålla till runt svärmors hus. Svärmor började tillslut mata katten då den länge verkat...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: kazam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp