Hitta en instruktör?

Dumbo

Trådstartare
Jag har börjat rida igen :). Har hittat en medryttarhäst som är en bra läromästare. Nu skulle jag gärna hitta en tränare som vill komma ut till mig, men jag fattar inte hur jag ska hitta någon . Jag behöver hjälp "från början" och har letat annonser men hittar bara lektioner på anläggningar och jag har inte tillgång till transport... Hur hittar jag någon? Har ni tips? Vill så gärna komma igång igen :)
 
Sv: Hitta en instruktör?

Om du måste ha en instruktör som kommer ut till stallet, kan det nog vara lite knepigt.

Hästägaren kanske känner till någon?

Om du hittar någon som bor lokalt och som håller kurs någonstans: åk på kursen och titta för att se om det verkar passa dig. Sedan kan du ju gå fram till instruktören och förklara situationen och fråga om den kan åka ut till dig.

Ett annat alternativ kan förstås vara att hyra trailer när det är kurs. Så vet jag flera som gör.

Hos mig hålls det kurser den årstid då paddocken fungerar. Vi tar då hit en tränare som åker 30 mil, och vi behöver vara 14 halvtimmespass, alltså sju ekipage om var och en rider två pass. För det mesta blir det fullt. Några kommer körande med transport, några bor på ridavstånd och kommer "till fots".
 
Sv: Hitta en instruktör?

Enklaste sättet att hitta en tränare som är villig att komma till dig, är att ringa runt och fråga.
Tränarportalen finns ju och det är först där jag kollar när jag letar tränare i närheten, sen när man tycker att man hittat ngn vettig så hör man sig för om det är en bra tränare.
 
Sv: Hitta en instruktör?

Ta kontakt med någon/några ridskolor i området och se efter om någon av ridinstruktör har privata lektioner och om de har möjlighet att komma till ditt stall.
 
Sv: Hitta en instruktör?

Tack för tips!
Bor i södra stockholm. Har lite ridskolor runt här, ska försöka åka och hälsa på och kolla läget där :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 277
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 503
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
852
Senast: igbest
·
Hundhälsa Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage. Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov. Men tänker när vi...
Svar
9
· Visningar
420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp