Hitta affärskompanjon - hur?

buschiq

Trådstartare
Jag har funderat över det här ett bra tag nu och jag vet inte hur eller vart jag ska annonsera för att hitta människan jag söker....

Jag har en bra affärsidé, jag har köpt och byggt upp en sajt med domän, programvara och jag har hyrt in en programmerare som lagt till de där små extrafunktionerna som jag ville ha.

Men... Jag började nyligen jobba rätt mer än heltid och min dröm måste kanske ev stanna där jag lämnade den, jag hinner verligen inte med.
Dock funderar jag lite på om det inte vore möjligt att hitta en co-admin, en affärskompanjon. Typ som en medryttare eller delfodervärd, ha ha... Att vara två om något är så otroligt mycket bättre och lättare än att vara ensam, både tidsmässigt men också för att man dubblar sitt kontaktnät plus tankar och idéer runt allt som rör sajten.

Men vart letar man efter folk som är beredda att hoppa in så där? Någon som inte vill/kan lägga pengar men tid och engagemang mot utdelning framöver.
Jag har verkligen ingen aning om vart man ska börja leta. Var hittar man folk som ev kan vara intresserade av nya webprojekt?
Jag har förstås googlat, det är ju där allting börjar, men inte hittat något vettigt. Lagt upp en facebook-annons också. Men sen då? Har ni några tips?
 
Jag hamnade i samma sits men då hade sajten redan börjat generera pengar så jag annonserade på en fb-sida efter någon som ville ha ett extraknäck (d.v.s. skriva artiklar.) Jag fick några svar men var så fruktansvärt superstressad p.g.a. flytt vid den tidpunkten att jag aldrig orkade/hann ta kontakt. Det rann ut i sanden.

En annan idé kan nog vara att höra sig för bland folk som ägnar sig åt det som din hemsida handlar om.
 
Jag har funderat över det här ett bra tag nu och jag vet inte hur eller vart jag ska annonsera för att hitta människan jag söker....

Jag har en bra affärsidé, jag har köpt och byggt upp en sajt med domän, programvara och jag har hyrt in en programmerare som lagt till de där små extrafunktionerna som jag ville ha.

Men... Jag började nyligen jobba rätt mer än heltid och min dröm måste kanske ev stanna där jag lämnade den, jag hinner verligen inte med.
Dock funderar jag lite på om det inte vore möjligt att hitta en co-admin, en affärskompanjon. Typ som en medryttare eller delfodervärd, ha ha... Att vara två om något är så otroligt mycket bättre och lättare än att vara ensam, både tidsmässigt men också för att man dubblar sitt kontaktnät plus tankar och idéer runt allt som rör sajten.

Men vart letar man efter folk som är beredda att hoppa in så där? Någon som inte vill/kan lägga pengar men tid och engagemang mot utdelning framöver.
Jag har verkligen ingen aning om vart man ska börja leta. Var hittar man folk som ev kan vara intresserade av nya webprojekt?
Jag har förstås googlat, det är ju där allting börjar, men inte hittat något vettigt. Lagt upp en facebook-annons också. Men sen då? Har ni några tips?
Jag tycker det låter lite bakvänt att leta efter någon som inte vill lägga pengar men tid. Varför inte det omvända? Lättare att hitta investerare med pengar än med tid.
 
@Magiana, vad jobbigt att det blev så för dig... Det är ju inte alltid som livet rullar på lika enkelt som när man började ett projekt, tyvärr. Det där känns väldigt bekant ;)

@Gabbi, ja kanske låter det bakvänt men det är just samarbetet, bollandet av idéer som jag saknar. Visst kostar det lite, men jag har redan budgeterat för det så det är inget jag letar efter.

Men, jag har faktiskt fått lite napp bland mina facebookvänner under dagen, roligt. :) Sen får vi sen om det var så seriöst menat, jag är inte helt hundra på det, men man vet ju aldrig -det kan ju faktiskt bli jättebra. Jag ska ändå klura vidare på andra vägar att hitta framtida hjälp, det skadar inte.
 

Liknande trådar

M
Utrustning Jag har letat sadel till min kille i 2 år kanske 2½ år nu. Efter att vi varit hos två diplomerade sadelprovare och provat säkert upp...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Senast: Mos410
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp