Hiskeliga jakthunden?

Gnist

Trådstartare
Pgolvet.jpg


Pgolvet3.jpg


Pgolvet2.jpg


Isngen.jpg


Ja, vad ska man säga om denna effektiva jakthund som hemmahund :confused: En riktig tuffing eller hur?

Ser hon ut som en hund som formligen vrålar rakt ut av jaktiver vid älgkontakt? Eller ser hon ut som vilken soffpotatis som helst?

Vilken tur att båda egenskaperna ryms i en och samma hund :banana::love: :D
 
Sv: Hiskeliga jakthunden?

Härligt o se!

Så som en hund ska vara, både arbetsglad o lugn och trevlig hemma
 
Sv: Hiskeliga jakthunden?

Hon i skogen och hon hemma är som natt och dag.

När hon jobbar, så är det med energi, fart och en intensitet som heter duga. När hon är hemma inne, så ligger hon mest och slappar, gnager på ben, gosar med katterna eller närmaste människa.

Skulle man filma henne inne, så skulle det bli en mycket tråkig film att se och skulle man filma henne i skogen skulla man inte hinna se henne alls.. Dock skulle hon nog höras :angel:
 
Sv: Hiskeliga jakthunden?

Exakt så som en hund ska vara de är nog rätt nöjda med tillvaron då tror ja.

Mina ser man knappt för de ligger o sover när man är hemma, men på planen då är det en annan femma.
 
Sv: Hiskeliga jakthunden?

Exakt så som en hund ska vara de är nog rätt nöjda med tillvaron då tror ja.

Jo, min tes är ju att en nöjd arbetshund, med bra psyke är som vilken normal sällskapshund som helst när den inte jobbar och det gillar jag :) :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 387
Senast: Troll
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 698
Senast: Sandora
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när...
2
Svar
23
· Visningar
3 380
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 425
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp