Hippomüsli

Eliin_87

Trådstartare
Undrar lite om det fodret.
Ni som fodrar med det, För och nackdelar. Vad har ni märkt på hästarna efter ni har börjat fodra det?
Mvh Elin :)

Sv: Hippomüsli

Eliin_87 skrev:
Undrar lite om det fodret.
Ni som fodrar med det, För och nackdelar. Vad har ni märkt på hästarna efter ni har börjat fodra det?
Mvh Elin :)

Jag använder müsli + betfor. Min häst älskar müslin. Sen tycker jag det är smidigt, ser gott ut :) och dammar inte. Sen kan det ju tyckas dyrt kanske men min får inte så HIMLA mycket så det är egentligen ingen skillnad sen det han åt innan..
Har inte märkt på pållen nåt speciellt annat än han gladeligen käkar müslin hellre än lusernen o havren han fick innan! :D Då la han örona åt sidan o åt "på måste" nästan :crazy:

Sv: Hippomüsli

159 kr för 20 kg. Han äter ca 1,1 kg om dan för tillfället. Har precis ökat givan lite.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 929
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö En av de nytillverkade hösilagebollarna gick sönder i går. Den har stått på åkern i tre dagar, kan man fodra med den eller är det...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: fejko
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
587
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
435
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama