Hippologigymnasiet..

L

Love_Lee

I flyinge/Lund, nån som går där?? Hur e d? Var bor ni? Hur "duktiga" är folk egentligen på att rida där??

inte för att jag går på hippologen..men för att komma in där så måste man ha perfekt sits!..
så de som är där rider nog rätt hyfsat bra!..

Hon menar inte hippologen (högskolan) utan gymnasiet.

Vet en del som går där, och dom är nöjda.
Tror att skolan hjälper en fixa bostad!!

Ring och kolla!!

Jag har en kompis som kom in på flyinge förra året och går andra ring där nu. Hon ville bli vetrinär tror jag.
Hon pluggade jättehårt i nian och fick riktigt bra betyg och så kom hon in som reserv. Hon är en duktig hoppryttare - mer kan jag inte säga. Hon gillar inte dressyr därav rider hon det inte, vilket är tråkigt. Men som sagt, en jävel på att hoppa och nogrann med hästarna o deras vård i stallet. Hon får följa med som hästskötare osv på stora tävlingar så de liter antagligen på henne. Jag tror inte du behöver ha den perfekta sitsen men det kan hjälpa ;)

jag går i tvåan där....intagningen går bara på betyg så det finns inga krav på hur duktig man måste vara...men om man kan för lite så får man svårt att klara hästkurserna såklart...

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 342
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 217
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 464
Senast: mars
·
Hästmänniskan Tycker att jag ser annonser om promenad hästar. Men vad är det egentligen? En häst som man går med för hand, går att skritta runt på...
Svar
9
· Visningar
936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka