Hippolog programmet

Nougat

Trådstartare
Hej. Jag har sökt in till hippolog programmet på Strömsholm och har gått vidare till antagningsprovet, jätte kul tycker jag :)

Är det någon mer som har sökt?. Och ni som går/har gått, hur svårt var det att komma in?. Vad kollar lärarna på och ska man uppnå någon spec.summa för att komma in?.

Tips? :)

Tog studenten förra året från Plönningegymnsiet med inriktning ridsport med samhällsbehörighet.
 
Sv: Hippolog programmet

Jag har också dem funderingarna! :) Till år 2014 hoppas jag kunna söka in om det känns som en lämplig utbildning för mig.
 
Sv: Hippolog programmet

Jag funderar också på det här med Hippolog, vill börja nu på direkten, men har lite andra planer först och främst så det får vänta. Kul iaf, hoppas du kommer in Nougat! :)
 
Sv: Hippolog programmet

Grattis :) Första året är fortfarande på Flyinge va? Jag skulle söka om utbildningen var på Strömsholm, då skulle det inte vara så långt bort. Jag har eget stall så jag har svårt att flytta till Skåne i bara ett år. Hoppas du kommer in :)
 
Sv: Hippolog programmet

Nu är tråden typ skitgammal men måste ändå fråga någon som kanske vet, kostar programmet en massa pengar? Jag hänger inte riktigt med på den biten om det verkligen gör det eller inte, så jag måste fråga ;) Någon som vet?
 
Sv: Hippolog programmet

Nu är tråden typ skitgammal men måste ändå fråga någon som kanske vet, kostar programmet en massa pengar? Jag hänger inte riktigt med på den biten om det verkligen gör det eller inte, så jag måste fråga ;) Någon som vet?

Jag går hippologen nu, men islandshäst inriktning. Själva utbildningen är gratis, precis som alla andra högskoleutbildningar :) det som kostar är boende, mat, bensin och litteraturen får man stå för själv (finns också att låna vissa böcker på biblioteket på SLU el. Flyinges). Jag har full CSN (ca 9000kr/mån) som går till hyra, mat osv + mina hästars kostnader :) -men själva utbildningen är som sagt gratis.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 396
Senast: tuaphua
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 857
Senast: Mabuse
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte försöka samla hop lite o lika saker som är väldigt mycket i mitt huvud justnu. Som INTE är om soc mötet nästa vecka och att...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 431
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 753
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp