Hippolog programmet

Nougat

Trådstartare
Hej. Jag har sökt in till hippolog programmet på Strömsholm och har gått vidare till antagningsprovet, jätte kul tycker jag :)

Är det någon mer som har sökt?. Och ni som går/har gått, hur svårt var det att komma in?. Vad kollar lärarna på och ska man uppnå någon spec.summa för att komma in?.

Tips? :)

Tog studenten förra året från Plönningegymnsiet med inriktning ridsport med samhällsbehörighet.

Sv: Hippolog programmet

Jag har också dem funderingarna! :) Till år 2014 hoppas jag kunna söka in om det känns som en lämplig utbildning för mig.

Jag funderar också på det här med Hippolog, vill börja nu på direkten, men har lite andra planer först och främst så det får vänta. Kul iaf, hoppas du kommer in Nougat! :)

Grattis :) Första året är fortfarande på Flyinge va? Jag skulle söka om utbildningen var på Strömsholm, då skulle det inte vara så långt bort. Jag har eget stall så jag har svårt att flytta till Skåne i bara ett år. Hoppas du kommer in :)

Nu är tråden typ skitgammal men måste ändå fråga någon som kanske vet, kostar programmet en massa pengar? Jag hänger inte riktigt med på den biten om det verkligen gör det eller inte, så jag måste fråga ;) Någon som vet?

Nu är tråden typ skitgammal men måste ändå fråga någon som kanske vet, kostar programmet en massa pengar? Jag hänger inte riktigt med på den biten om det verkligen gör det eller inte, så jag måste fråga ;) Någon som vet?

Jag går hippologen nu, men islandshäst inriktning. Själva utbildningen är gratis, precis som alla andra högskoleutbildningar :) det som kostar är boende, mat, bensin och litteraturen får man stå för själv (finns också att låna vissa böcker på biblioteket på SLU el. Flyinges). Jag har full CSN (ca 9000kr/mån) som går till hyra, mat osv + mina hästars kostnader :) -men själva utbildningen är som sagt gratis.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Förra månaden fick min kära ponny somna in. Även fast jag vet att det var rätt beslut och att han hade ont så är det fortfarande...
Svar
12
· Visningar
827
Senast: phie
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 000
Senast: lirco11
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
733
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 143
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar