Hipplogen, uppföljning

Sv: Hipplogen, uppföljning

Mitt facit (från skala 1-10 på varje moment):

Teor i= 8
Dressyr = 5
Hoppning = 7 (fast jag trillade av 2a hästen! :D )
Häst vid hand = 6
Intervju = 9
Kondition = 8 (kom in 4 av ca 30)

Halvbra resultat, kunde gjort bättre ifrån mig ffa på dressyren. Första hästen var "a match made in hell" fattade nada och det gick följaktligen åt helvete, andra hästen var mkt bättre, men då var jag så GRYMT nervös..

Själv då?

Om jag gor som sthlm23 och poangsatter skulle det bli sa har

teori, 5 p. Mkt jag inte kunde men chansade, var inte helt fel ute men det beror nog mest pa tur om jag klara det.

Hast vid hand, 1 p. Gick inte alls, stammade vid signalement beskrivningen och fick inte hasten att stalla sig ratt. var sa nervos.

Intervju, 6 p. tror att det var helt ok. Men fick intrycket av att dom tvivlade lite pa om jag verkligen visste vad jag gav mig in pa. Tror dom tyckte att jag hade for lite erfarenhet.

Dressyr, 8 p. Forsta hasten var en otroligt valutbildad privat hast som dock var lite for stor for mig sa jag orkade inte halla om den tillrackligt. Andra var en pigg liten hast som var jattefin. Satter anda en 8a da jag kanner att jag gjorde sa gott jag kunde. sen om det racker eller ej far jag se.

Hoppning 7 p. Forsta hasten kanonfin, gick som en klocka. Bara att satta i nyckeln a kora typ. Andra var en het hast med superkonstiga sprang. Gjorde det basta jag kunde (samma som ovan) men tyckte anda att det gick lite samre i hoppningen eftersom jag inte redde ut hast nr 2 sa bra.

kondition 1 p. kom in som tredje sista med tiden 13. Inte sa bra med andra ord. Men det hade jag raknat med. kommer man pa 3 veckor innan an man kanske borde trana far man skylla sig sjalv....

Till haly baly, jag red en privat hast som heter Matilda i dressyren, sen fick jag rida en hast som hette Mariella
I hoppningen red jag forst en skimmel som hette Koraschan (osaker pa stavningen) sen red jag Renault.

Mariella är förfärlig, dvs om man verkligen vill jobba med hästen, hon uppfattas nog som trevlig så länge man inte gör mer än grundläggande arbete som man gör på antagningen, men kom igen när det ska bli skolor och byten, då är det en resa till helvetet och tillbaka att sluta få henne att sänka ryggen och bocka in nacken på pin kiv!!
Renå!!!! Våran goding, han är ju superduper! alla älskade honom för att han gick som en skolbokshäst fast på hög nivå. Men jag vet ju inte vad han har haft för ryttare på sig de senaste åren och dom kan ju förändra en häst mycket...

jag är nog rätt nöjd med min insats (förutom teorin då) var så nervös i början att det bara blev heltomt i huvudet ett tag, sen när jag lyckades skärpa mej..ja då hann jag helt enkelt inte med allt..suck.
Kom 4:a på konditionen , sprang på 9.29, är jag ändå ganska nöjd med.
Jag hoppade på Curacaou (stavningen..??) och på en stor fux som var stark som bara den, kommer inte på vad den hette. Dressyren red jag på Etus och sen på en mindre mörkbrun som var rätt hård i munnen och inte särskillt frammåt.
Häst vid hand hade jag Nickname..

Nu kom jag på..Toupé hette den stora fuxen jag hoppade som andra häst..

Toupé fick den enda killen i vår klass rida just av den anledningen att han var kille...
Etus var unghäst då så edn har jag ingen erfarenhet av direkt. De andra namnen är nya allihopa...Smulan (Blue Nun) ringer inte bekant någonstans?? Hon var min hoppehäst! *love*

oki..ja toupé behövde man ju helst vara lite längre än vad jag är på kanske, vad lite svårt att "sitta tillbaks" honom efter hindren, annars gick det bra. Fick frågan om hur fort det hade gått att hoppa honom av en av eleverna när vi kom tillbaka..haha..
Blue Nun..såg jag nån som hette, men såg inte mer av henne än så, bara för att jag gick och läste på namnen som jag kom ihåg det..

Du red Corazo i hoppningen! :D

Jag hade Oscar först i dressyren, typ den värsta man kan få..och så gick det ju därefter. VG hade jag sen, han var super!

I hoppningen var det Latina (min favvotjej) och Evelina, också jättefin, fast jag trillade av! :rofl:

Renault e fortfarande en pärla! E-K vill nog gärna sno honom till dressyrblocket..

han har gått där...
(vet ni att Renå bara är hans "nick"? Han heter egentligen Benjamin.... :D för att han var smal som en liten syrsa som unghäst..)

Evelina o Latina var unghästar 2001-2, gick inte med oss. minns bara att båda två var trevliga.

Oscar minns jag såhär: :devil:
VG var speciell...han trivdes bara med en ryttare i hela klassen, och hon fick ha honom hela året.

Senast ändrad av en moderator:

Är det någon som fått nåt svar ännu? De sa ju att man ev. kunde få svar innan om man inte hade klarat alla delprov eller så.
Jag är inte helt säker på om jag klarat teorin, men har då inte fått nåt svar ännu.

Är lite nyfiken vad dom olika delproven gick ut på? Vilka förkunskaper krävs? Är ev intresserad av att söka nämligen. Hade ingen aning om att konditionstest ingick tex. Berätta allt.. :bump:

/Maria (som vill gå alla hästutbildningar - helst samtidigt :angel: )

Liknande trådar

Skola & Jobb Om ni sökt ett jobb där ingen sista ansökningsdag angavs, hur länge skulle ni vänta innan ni kontaktade stället för en uppföljning? Jag...
Svar
3
· Visningar
287
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 115
Senast: Emro
·
Samhälle Ponera att en person försvinner i området där du bor. Kan du tänka dig att hjälpa till att söka efter personen ? Jag tänker organiserade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 663
Senast: co-SMAD4
·
Skola & Jobb Det har kommit ut en annons för ett jobb jag sökte för några år sedan. Omfattande rekryteringsprocess, jag var en av slutkandidaterna...
Svar
15
· Visningar
1 123
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst