Hingstvisningar - sammanslagen tråd. Ta ALLT i detta ämne HÄR!

Fiorano

Trådstartare
Flyinges hingstvisning

Var någon där? Vad tyckte ni om årets visning? Vad imponerade och vad var ni besvikna på?

Jag är jättebesviken på att Akribori, som är vacker som en vårdag dessvärre inte kan trava :crazy: ... Dessutom såg han inte bra ut i munnen. Det senare gjorde sig dock ännu mer gällande på Etrusco som verkade alldeles förskräcklig i munnen :( .

Camiell-Flamingo Z gillade jag mycket förra året och än bättre i år :love: !! Dessutom har Qalle en härlig uppsyn och ser väldigt ridbar ut :) .

Jag tyckte att visningen förra året var en höjdpunkt eftersom man fick se en del av Celles fina hingstar. Tråkigt att de inte kom i år.

Sv: Flyinges hingstvisning

Jag var där o måste säga att det var väldigt positivt på många sätt. Var på Hingsttåget i Helsingborg kvällen innan o det var verkligen en avslagen historia!

Kul att Flyinge äntligen har några riktigt bra dressyrhästar. Det har ju funnits några som inte haft dressyrstam men varit väldigt vackra utan att röra sig speciellt bra o som har fått många ston. Tror inte det har varit så bra för vår avel. Kanske marknadsföringen (prissättningen) har varit bättre än hingstarna?

De som speciellt fastande på näthinnan var Sandakan, som jag tror kommer att få massor av ston och Richfield som verkligen hade utvecklats! Santino var inte dum heller men jag vill se honom lite mer först. På hoppsidan var Al Cantino riktigt fin, kanske inte att se på exteriört men ett härlig teknik! Tyckte också att Emmerton hade utvecklats väldigt fint.

Visningarna var väldigt väl genomförda, bra presenterade, lagom långa inslag (tar kanske lite tid med hopphästarna där det ska plockas bommar upp o ned)! Celle hingstarna var ju med i höstas o jag antar att de har svårt att komma loss så här års.

Hälsn Ann (som troligen använder Flyingehingst till några av stona i år. Det har inte hänt på över 10 år för det har inte funnits tillräckligt bra dressyrhingstar att välja på!)

Jag var på Flyinge igår - och jag tyckte inte de Tyska hingstarna saknades så mycket, nu var det ju plats i programmet till att visa varje hingst för sig, istället för 3 åt gången! :bow:
Äntligen fick man chans att se alla hingstarna :banana:

Jag tyckte i övrigt att For Feeling såg riktigt taggad ut - jag har aldrig sett honom lika fin på någon visning tidigare! Och vilken bakbensteknik :love:
Var inne i stallarna efteråt, och det visade sig att han även där var en otroligt trevlig individ.

Nya läckerbiten Al Cantino var underbart lätt och smidig, mycket kvick både bak och fram. Någon som vet varför han inte är godkänd i Tyskland? Om han ens är visad...?

Emmerton tyckte det var riktigt kul igår, och showade lite med Peter. Han ser trevligare och trevligare ut för varje gång jag ser honom (enda gången hans storlek märks är i landningarna, ser lite tungt ut). Hade jag haft ett sto som var lite nättare än mitt i typen så mums :d

Etrusco såg fin ut, men inget märkvärdigt. Dock mycket trevligare igår än jag kom ihåg honom :)

Santa Cruz var lite het, men annars jättefin, och verkligen utmärkt teknik. Igen, hade jag haft ett "filbunkssto" som passade till honom så :d

Cosmopolite S såg lite slö ut när han kom in, men oj vad han hoppade, och vilken ridbarhet! Han var nog den som lyft sig mest sedan förra årets show (men åter igen, förra året visades flera hingstar på en gång, så han hade inte min fulla uppmärksamhet den gången!).

Mina högst egna åsikter... :p :bump:

Sandakan var en läckerbit :d :love:
Jag bokade honom i år till mitt sto efter Bernstein ska bli jätte spännande.
Tyckte att några av hopphingstarna såg käftiga ut i mummen.
Men för övrigt var det en bra visning.

Jag är verkligen enig med dig gällande Richfield! Han var jättefin igår, och vilken samarbetsvilja, verkligen lyhörd för sin ryttarinna.

Men oj vad olika man kan uppfatta "tidsspillet" - jag tyckte det var lite väl många varv på dressyrhästarna ibland ;) :D

Hingstvisning i Mjölby

Jag läste någonstans att det skulle vara hingstvisning i Mjölby den 7 april, är det någon annan som har sett det eller är det jag som läst fel?
Vilken tid är det isåfall?

Sv: Hingstvisning i Mjölby

Jepp, det stämmer. Det är Flyinges hingstar på turne´. Mjölby ridhus 7:e april kl 19.00 inträde 50 kr ;)

Vad bra, det ska bli kul att se, tack så mycket för svaren!!

Hej, hinner inte dubbelkolla nu, men Al Cantino visades väl i Holland?
Han är ju holländare?
Där åkte han ut vid den andra besiktingen, såvitt jag kan minnas. Går de igenom den tredje besiktningen blir de godkända, och måste sedan avlägga ett längre test.

Han är godkänd i Sachsen-Anhalt
mvh hoppsann (som skall dubbelkolla efter att hovslageren har åkt! ;))

Ahhh...det är helt klart möjligt - jag är allt för dåligt påläst (plus att jag blandade ihop Tyskland och Holland :angel: )

Men jag frågade en ur Flyinges personal om honom igår, och vad han nedärver. Svaret var att han inte verkat som hingst tidigare, då han inte är godkänd i andra avelsförbund... :confused:

Jättetacksam för avklaring på frågan :)

Senast ändrad av en moderator:

Är det någon som vet om man måste anmäla sej innan eller är det bara att åka dit??

vi var också där...
Fastnade mest för Camiell och Emmerton, eftersom vi gärna vill ha en hingst som är lite allround... Och Stor! Moonlight är bara 162 och kort i kroppen, annars var Qalle fin! Men hon har nog ungefär samma byggnad som han och därför passar inte de lite modernare hingstarna henne, eftersom hon redan är 1/2 fullblod...

Men For Feeling var jättefin och trevlig i boxen :love: Dock nog lite för mycket hopp...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka