• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Jenni73
  • Startdatum Startdatum
J

Jenni73

Halloj,

Jag får hem mitt sto i nästa vecka. Avtalet var att hon skulle vara betäckt men det är hon inte, så dom går ner lite i pris så betäcker jag henne här i stället. Jag var på hingstvisningen i flyinge i onsdags och fastnade för LÁcteur. Ni som är kunniga vad anser ni om honom?
Jag tyckte han såg väldigt smäcker och smidig ut och eftersom mitt sto är väääldigt stort så tycker jag att jag bör välja en ganska lätt hingst.

Fölet ska i första hand användas som hopphäst.

Mitt stos stamtavla

Det blir ju linje avel, men är det så illa?

Allternativ två är Quiet Easy, han har ju en fantastisk hoppteknik men han är inte bråkdelen så vacker som lÁcteur.

//Jenni

Quite Easy har väl gått från klarhet till klarhet, så det borde väl luta åt honom om du nu tvunget ska ha en Flyinge-hingst. Jag tycker väl annars att en titt i hingstkatalogen, och kanske ett snack med någon insatt människa som sett stoet (seminstationen?) är att rekmmendera. Finns ju massor av fina hingstar att välja bland, och du kan ju börja med att bestämma dig för vad du vill ha ut av din avel och vad det får kosta.

Lycka till!

;) Krocket

Liknande trådar

Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 520
Senast: Marty
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 556
Senast: Guld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka