Hingstval till sto e:Opius- Maraton

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ophelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 003
O

ophelia

många vill ha hjälp å tips till sitt sto, så även jag =). har ett sto efter opius- maraton, 166, fin modell av det grövre slaget. Hyfsade rörelser och fin hoppteknik, dock mycket humör i denna damen.

Vill avla fram en hopphäst som gärna är något ädlare men som förhoppningsvis har bra grundgångarter. Har funderat fram och tillbaka och fastnat på Liberace, Stokdals Livanos och Lucky point. Någon som vet något om dessa hingstarna??

Eller som har förslag på någon annan hopphingst som rör sig trevligt, och framförallt har bra huvud?

Sv: Hingstval till sto e:Opius- Maraton

Jag har själv ett sto dräktigt med Lucky point iår.
Jag blev själv stormförtjust i honom när jag såg han första gången, och jag har bara blivit mer o mer säker på min sak-han är en riktig kanonhäst som säkert kommer att visa framfötterna rejält på tävlingsbanorna i fram tiden.

Häftigt! Vad är det mer än Opius-Maraton? Min kompis har en sån, hoppar som en katt och otroligt trevlig häst.

Ett syskon till den har fått mkt trevliga avkommor med Cortez och Carte d'Or.

Mamman till mitt sto är en av Rolf-Görans gamla hopphästar efter Maraton och sedan Herkules som morfar, ett riktigt toppen sto som verkligen är en dubbelbegåvning. Har kvar henne hemma här på gården, hon blir 25 i år men är pigg som en unghäst.

Hoppas att nästa generaton ska få en del av hennes gener :D man kan ju alltid hoppas. Stoet som jag ska betäcka är super trevlig på marken och hoppar kanon, men har som sagt en del humör och vissa dagar känner hon helt enkelt inte för att arbeta alls....

Häftigt! Vad är det mer än Opius-Maraton? Min kompis har en sån, hoppar som en katt och otroligt trevlig häst.

Ett syskon till den har fått mkt trevliga avkommor med Cortez och Carte d'Or.

Vi kanske har samma kompis???!

Tror min MIN kompis häst har samma stam och hon har en avkomma efter Iowa. Hon hoppar bra men är bara 2 år ännu. Hon har ett humör (eller varjefall hade när hon stod här) som inte gick ihop med mitt direkt :eek: .

Den här har inte fått föl än, ska tävlas först. Hoppas verkligen det där kattlika stannar kvar i avkomman!

Liknande trådar

Avel I år ska jag betäcka mitt fina sto e: Silbersee - Herkules - Crown Point igen. Betäckte förra året med Nintender och hon blev dräktig på...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Jeps
·
P
Avel Funderar lite på att betäcka mitt sto. Vill gärna ha lite tips på passande hingstar. Lite om stoet. e: Artist ue: Robin z -... 2
Svar
35
· Visningar
3 144
Senast: Prestige_
·
Avel Hade nån tråd i höstas men har inte kommit fram till så mkt ang hingstval till mitt sto i år. Så nu vill jag ha nya tankar och idéer... 2
Svar
22
· Visningar
2 861
Senast: rebeckasff
·
S
Avel Hej! Jag skrev för ett tag sen att jag ville ha hjälp med dressyrhingst till mitt sto en nu har jag ändrat mig och vill ha en...
Svar
16
· Visningar
1 317
Senast: Siekan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka