Hingstval Lauries Crusador-Absatz-Bleep

mellan

Trådstartare
Vill ha hjälp med ett hingstval och är tacksam för alla förslag! Stoet är E: Lauries Crusador-Absatz-Bleep. Rakhasig bak, ngt kort, sluttande länd, djup bål, bra överlinje, långlinjerad, vackert huvud. Ca 170 cm.
Någon som har tips på en bra dressyrkombo???:laugh:

Sv: Hingstval Lauries Crusador-Absatz-Bleep

Tittade lite på det stoet när jag köpte Carro så jag vet vem hon är. ;)

Med så mycket ädelt bakom så skulle jag välja hingst med mycket gång. Damino, Connaiseur eller Dahlwhinnie kanske? Vad vill du ha ut av avkomman? Hur rör sig stoet?

Jag skulle kika runt på tyska sidor och se vad som verkar ha fungerat bra tillsammans med LC och sen försöka hitta det blodet i Sverige. Vet du något om vet hon är betäckt med förut? För visst har hon lämnat något auktionsföl? Kolla upp vad mödernet har lämnat bra med.

Äntligen!
Tack!
När kikade du på henne? Visst hat hon lämnat elitauktionsföl! Vet ju att kombon Rotspon-Lauries lämnar bra och det finns många av den kombinationen som blivit både framgångsrika tävlingshästar och gdk hingstar. Ska kika på tyska sidorna som du sa!
Tack!

Titta på Blickpunkt ( Belissimo x Fidermark) vacker hingst, högställd med luftiga gångarter, mycket bra galopp. Passar bra med Lauries Crusador.

Nu vet jag inte riktigt hur kombon är, men jag har känslan av att det är ett väldigt fint sto du har och hade jag haft ett så bra sto hade jag använt Bellisimo M. Jar alldeles kär i hans härliga naturliga lösgjordhet och elasticitet som han verkar typa sina avkommor väldigt bra med.

Annars är jag väldigt partisk och förälskad i Damino.

Äntligen!
Tack!
När kikade du på henne? Visst hat hon lämnat elitauktionsföl! Vet ju att kombon Rotspon-Lauries lämnar bra och det finns många av den kombinationen som blivit både framgångsrika tävlingshästar och gdk hingstar. Ska kika på tyska sidorna som du sa!
Tack!

Rotspon var ett bra tips, så även det generella i att hingsten bör ha bra gång.

Du kan kanske hitta något intressant här med hjälp av tuben:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1037016

Har faktiskt haft fumderingar på Belissimo! Ska kika vidare! Tack för tips!

Det hade varit spännande att se bild på ditt sto.
Jag tror att Dalwhinnie kan vara en bra kombination, han kommer ut en familj där alla jag har sett ser riktigt fina ut. Fantastiska fronter och vad man mer kan önska.
Han har en så gedigen stam på både möderne och fäderne att jag tror att han blir en bra avelshingst. jag vill gärna se honom i kombination med bra fullblod/mycket fullblod.
/U

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 644
Senast: Jealle
·
Avel Ja, vad ska jag välja? Jag söker en liten (max ca 130 cm) ponnyhingst med utmärkta gångarter. Jag har tittat mkt på Welsh (mountiain...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 983
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag ska betäcka mitt sto, hon är efter Warsteiner, Lemon, Klass 1 . Har bestämt mig för Bocelli eller Zuidenwind, har en favorit men...
Svar
16
· Visningar
4 456
Senast: bravur68
·
Avel Jag VET, det är inte jätteaktuellt just nu men hästen kom precis hit och jag kan inte låta bli att börja planera :angel: Tilläggas bör...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 195
Senast: Behati
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka