N
nässla
Jag funderar fram och tillbaka på om jag ändå inte skulle betäcka min häst nästa vår, det börjar vara sista chansen nu då hon är född -89... Har fortfarande inte bestämt mig, men lite tips på hingstar att hålla ögonen på vore trevligt.
Det handlar om halvblod, borde jag kanske tillägga...
Mina önskemål då:
- Bra psyke, arbetsvillig
- Bra överlinje, ej för lång rygg
- Bra benställ
- Inriktning på gångarter, men hoppförmåga är ett stort plus
- Gärna ett "känt namn" för att få en mer attraktiv stam, om det är så att hingsten själv är ett känt namn eller kommer ur en känd linje spelar mindre roll (kanske ett konstigt önskemål men om man skulle vara tvungen att sälja så)
- Bör ej lämna alltför stort, runt 165 cm är vad jag skulle önska
Stoet ifråga är 159 cm, e. Warrigall - Hill's Double xx med xx-mamma. Väldigt trevligt psyke, gillar att arbeta, tuff, men har en del att önska exteriört.
Det handlar om halvblod, borde jag kanske tillägga...
Mina önskemål då:
- Bra psyke, arbetsvillig
- Bra överlinje, ej för lång rygg
- Bra benställ
- Inriktning på gångarter, men hoppförmåga är ett stort plus
- Gärna ett "känt namn" för att få en mer attraktiv stam, om det är så att hingsten själv är ett känt namn eller kommer ur en känd linje spelar mindre roll (kanske ett konstigt önskemål men om man skulle vara tvungen att sälja så)
- Bör ej lämna alltför stort, runt 165 cm är vad jag skulle önska
Stoet ifråga är 159 cm, e. Warrigall - Hill's Double xx med xx-mamma. Väldigt trevligt psyke, gillar att arbeta, tuff, men har en del att önska exteriört.