D
DuÄrJag
Har ett nioårigt hannoveranersto efter Bergamon-Wendekreis som jag skall betäcka nästa år. Hon är 172 cm, högrest och med mycket bra gångarter, jättelätt för både piaff-passage-piruetter men har även bra ökningar. Ett grand prix ämne enligt många landslagsryttare!
Hon är högrest, med en bra halsansättning (född på tygeln) och i uppförsbacke. Hon hoppar även bra (har löshoppat 160 utan problem).
Hon har inga direkta exteriöra nackdelar men om man ska vara petig har hon lite lång rygg och för välvinklade haser.
Jag vill försöka få fram ett framtida grandprix ämne, och vill inte avla "halvdant".
Några jag tittat på är:
Quaterback - favorit, men kanske man ska ta en hingst som har gett en del eftersom att det blir hennes första föl
Gribaldi - min favorit, men är det någon som tar in på honom?
Silvermoon- lite för lång rygg?
Skovens Rafael - har inte hört så mycket om honom mer än det som står på den hemsidan från dem som tar in på honom
Londonderry- väl beprövad och ett säkert kort
Stalypso- visserligen hopphingst men jag tycker han rör sig riktigt bra också!
Vad tycker ni? Andra hingstförslag?
Hon är högrest, med en bra halsansättning (född på tygeln) och i uppförsbacke. Hon hoppar även bra (har löshoppat 160 utan problem).
Hon har inga direkta exteriöra nackdelar men om man ska vara petig har hon lite lång rygg och för välvinklade haser.
Jag vill försöka få fram ett framtida grandprix ämne, och vill inte avla "halvdant".
Några jag tittat på är:
Quaterback - favorit, men kanske man ska ta en hingst som har gett en del eftersom att det blir hennes första föl
Gribaldi - min favorit, men är det någon som tar in på honom?
Silvermoon- lite för lång rygg?
Skovens Rafael - har inte hört så mycket om honom mer än det som står på den hemsidan från dem som tar in på honom
Londonderry- väl beprövad och ett säkert kort
Stalypso- visserligen hopphingst men jag tycker han rör sig riktigt bra också!
Vad tycker ni? Andra hingstförslag?
Senast ändrad av en moderator: